قديم 09-07-2017, 03:56 PM  
  مشاركة [ 9 ]
Ahmed Shenawy Ahmed Shenawy غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

شكر غيره: 0
تم شكره مرة واحدة في مشاركة واحدة
Ahmed Shenawy مازال في بداية الطريق
Ahmed Shenawy Ahmed Shenawy غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره مرة واحدة في مشاركة واحدة
Ahmed Shenawy مازال في بداية الطريق
افتراضي رد: Desert Rose Aviation Training Institute

اخي الكريم معظم الكلام اللي انت سمعته يا اما غير صحيح بالمرة او انه كلام غير كامل ،تمت جميع التعاملات مع الأكاديمية الفرع الاول بالأردن Diamond wings ومديرها الكابتن أحمد خليل معي انا شخصيا اخو محمد الأكبر وجميع التحويلات البنكية والورقية عن طريقي ، احنا اختيارنا للأكاديمية كان بعد بحث طويل وشاق والاكاديمية بالفعل تمتلك أفضل البرامج من حيث المبدأ لان يعمل عليها شخص مجتهد ومحترم ودائم البحث ليقوم بحل المشكلات والعقبات التي تواجه الطلبة العرب بالأخص ووجود البدائل الممكنة , اللي حصل ان اخي اترفض من سفارة التشيك والاكاديمية فتحت فرع جديد بدبي وسافر وبدأ دراسة اللغة الانجليزية وبعد شهر ونصف تم الانسحاب من طرفنا نحن لأسباب عائلية وكمان ان اخي الصغير لم يكن علي قدر المسئولية الكافية وبدأ بتقييم نفسه بنفسه والقاء اللوم علي جميع من حوله بما فيهم احنا ، ومع ذلك مدير الأكاديمية قام بكل الجهد المشكور بحساب جميع التكاليف + عمولة الأكاديمية ونقوم الان باستلام التحويلات بالفعل واسترداد باقي المبلغ علما بان مفيش أكاديمية في العالم هترجعلك فلوسك لو انت اللي انسحبت من البرنامج !!!
حاجة مهمة جدا أكاديمية التشيك انا راسلتها بنفسي قبل ما نمضي العقد وكانت المصاريف 79000 يورو بدون سكن او انتقال برنامج طيار اول ايرباص لمدة سنتين - 3 سنوات احسبها انت بقي مع العلم ان البرنامج مع Diamond wings كان شامل مع دراسة لغة 4 شهور
وحاجة مهمة 20000 يورو اللي اتدفعو رجع منهم مبلغ اكبر من اللي هو قاله
وانا حتي الان علي علاقة طيبة جدا بمدير الأكاديمية لانه إنسان أمين ومحترم
ونفذ كل اللي اتفقنا عليه من تاريخ اول مكالمة للاستفسار حتي الان

بالنسبة انه مكتب ومش أكاديمية والكلام دا ، وورلد سكاي مكتب في مصر والاكاديمية في الخارج بتعاقدات وأتيس لعلوم الطيران وغيرها ايه الفرق بقي !!!! الفكرة مين هيقدر يخلصلك البرنامج بتاعك وتبقي جاهز تشتغل وتقبض
Desert rose أكاديمية محترمة لكن عايزة طلبة علي قد المسئولية ويفهم ان أهله ليستثمروا فيه مبالغ ضخمة
Ahmed Shenawy غير متواجد حالياً  
الأعضاء الذين قالوا شكراً لـ Ahmed Shenawy على المشاركة المفيدة:
Moh fathi (10-01-2020)