قديم 20-04-2011, 09:04 PM  
  مشاركة [ 16 ]
الفارس الاسباني الفارس الاسباني غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

شكر غيره: 0
تم شكره مرة واحدة في مشاركة واحدة
الفارس الاسباني مازال في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى الفارس الاسباني
الفارس الاسباني الفارس الاسباني غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره مرة واحدة في مشاركة واحدة
الفارس الاسباني مازال في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى الفارس الاسباني
افتراضي رد: مشكلة في الديفيجن المصري Vatsim

Dear Sir,

Kindly note your aggressive way when talking about Egyptian controllers , because they are very qualified according to VATSIM standards and we do help pilots as much as we can,but dont give me a pilot dont know english or aviation basics and tell me to teach him !!! simply we dont do that!! we help people that really need to learn not joining to just play,Flight simulator is game with rules and basics same as VATSIM, Egyptian ATC never disrespect any pilot or newbie if someone done that to you please tell me with evidence and i will take action,if dont have that evidence please dont spread bad reputation about the Egyptian division.

السلام عليكم
اولا انا مش عدواني ولا بتكلم في شئ خيالي او وهمي...
هبدأ بتعريف نفسي انا مهندس صيانه طيران تخصص هيكل ومحرك ..يعني من المجال وان كنت هاوي للطيران ده علي خلفيه عن الفاراثولوجي والاساسيات يافندم واللغه الانجليزية ..
يعني انا مسالتش حضرتك علمني الطيران ولا علمني فاراثولوجي ولا اي شئ من ده ممكن يكون السؤال عن الشارت في المطار او التاكسينج او اي شئ من هذا القبيل واللي متقدرش حضرتك تنكره او غيري ان فعلا السادة المراقبين كانوا بيتعاملوا بمبدأ غريب وهوا ان كل من هوا ليس بروفيشنال غير جدير بالتعامل معه..!!!
الفاتسيم يافندم انا مبعتبرهاش لعبه ..الفاتسيم عالم له قواعد وشروط تطبق علي الهاوي قبل المحترف
ولكن اذا لم تكن هناك تجاوزات غير متعمدة من الاخوة المبتدئين يبقي نصنف الفاتسيم علي انه برنامج للطيارين فقط ونتوقف عن دعوة الهواة للمشاركة في الفاتسيم مع ملاحظة اني من مجال الطيران وبقول كدة امال اللي من خارج المجال يقول ايه ؟؟
انا مصر ي ومبشهرش بسمعه بلدي يافندم ولا انا بسئ للديفيجن المصري بالعكس..لو في عندنا خطأ نعترف بيه ونحاول نصلحه مش نسكت ويبقي الوضع كما هوا عليه
اخيرا انا مخدتش بالي من تاريخ الموضوع انه قديم بس وجب الرد علي الاخ الي بيقول اني متحامل علي المراقبين الجويين وفي الحقيقه انا مش عارف مين متحامل علي مين...
وشكرا لكل من قام بالرد واتمني في يوم من الايام ان الديفيجين المصري يكون افضل ديفيجن علي مستوي الفاتسيم واعتقد قريبا
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
التوقيع  الفارس الاسباني

ساهم معنا في دعم خط الطيران وتعرف على الترتيب من هنــا
بـريد الطـيران
الفارس الاسباني غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس