الموضوع: طيران الامارات
قديم 10-06-2010, 06:14 PM  
  مشاركة [ 8 ]
الصورة الرمزية mozfar
mozfar mozfar غير متواجد حالياً
مساعد طيار

شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
mozfar مازال في بداية الطريق
mozfar mozfar غير متواجد حالياً
مساعد طيار

الصورة الرمزية mozfar

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
mozfar مازال في بداية الطريق
افتراضي رد: طيران الامارات

ا جماعة سجلو ضرورى دلوقتى قبل 14/6 بسرعة عشان الانترفيو يوم 26 وهما بعتولى فعلا فى الاسكندرية مش عاملين حاب للناس الفى القاهرة المهم كلة يسجل على الموقع دة https://ekgrpapplications.emirates.c...mon/Login.aspx

وعلى فكرة انا قبل ماروح الانترفيو كنت واخد كورس ليوم واحد عشان اليوم دة كورس يبقى شكلى عامل ازاى انواع الاسئلة وكدة يعنى
وعلى فكرة يا جماعة بيطلب اثناء التسجيل صور ليك
صورك تكون عاملة ازاى بقة بدلة كاملة صورة بالطول بالبدلة واديك جانبك مقفولة وضحكة تبين بيها سنانك والخلفية بيضاء والصورة التانية صغيرة عادية

بالنسبة للبنات يتصلو وانا هاقولهم

على فكرة يا جماعة انا روحت الاوبن داى من قيمة شهر كدة للامارات بردة بس كان
فى القاهرة فى فندق فيرمونت القاهرة ........ كان الساعة 8.30 صباحا وطبعا الرجالة لازم يروحو بالبدلة واللبنات يروحو بالجيب والقميص وكانت طبعا البنات مش ها قول بئة
المهم بيبقى الانترفيو ازاى هما عقبال ما بداو الانترفيو كانت الاسعة 9.30 كدة
المهم اول ما تدخل القاعة بتروح بتبقى واحدة اجنبية والتانية مصرية الاجنبية بتديك رقم كدة بتحطة على جيب البدلة ودة هاتقضى بية طول اليوم

الانتر فيو بيبقى ازاى /
1- اول حاجة فيديو كليب عن التعريف بالشركة الامارات وطيران الامارات وتكلم معاك شوية بالانجليزى
2- بعد كدة بتتقسمو مجموعات حسب الارقام الاتوزعت عليكم ومن هنا يبتدى الانترفيو والشغل كلة
3- الانترقيو بتدخل مجموعة المجموعة دى بتتقسم الى 10 اشخاص ببعدو على شكل داير ما يدور كدة
اين كان بئة وبيطلم منكم انكم كل واحد يال زميلة عن اة البحبة والهواية المفضلة لية ويقوم يتكلم عنة بالانجليزى وهكذا واهم حاجة انك تكلم كويس ادامها وتبص فى وشها وانتا بتكلم عن زميلك اوك ودى امها ال body languge لغة الجسم ........ وعموما نسبة كبيرة بتنجح فى الامتحان

2- الامتحان التانى الانجليزىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى ودا اصعب حاجة عشان تعدى الانترفيو فى اليوم الاول

الانجليزى بيبقى عامل ازاى ////////
1- سوال برجراف تكتب فية
2- سوال قطعة الاجابات على القطعة بتبقى من فهمك للقطعة نفسها مش بتكون موجودة فيها زى ما تعودنا

3- كلمات وتعرفات يعنى كلمة وتوصلها بكلمة المقصود بيها ودى بتبقى كلمات شبة صعبة
4- وشوية اسئلة تانية عبيطة كدة بس بتبقى الامتحان قليل اليعدى فية
فا ربنا يوفكم والينجح فى امتحان الانجليزى بكمل اليوم لامتحان تانى اسمة iQ
ربنا يوفكم جميعا ..................

ياريت تقولنا open day الى فى alex فين بالظبط وهم بعتولك بريد الكترونى و لا اتصلوا بيك
التوقيع  mozfar

مضيف المستقبل
mozfar غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس