الموضوع: هل يعقل
قديم 21-05-2010, 06:46 PM  
  مشاركة [ 10 ]
فاطيما1984 فاطيما1984 غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
فاطيما1984 مازال في بداية الطريق
فاطيما1984 فاطيما1984 غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
فاطيما1984 مازال في بداية الطريق
افتراضي رد: هل يعقل

مشكوووووورة زى مبيقولو ياروحى مبروك انك قبلتى فى مصر للطيران بس ياروحى حابة اعرفك حاجة تنفعك كمضيفة iata يعنى international air transportaion ascosation يعنى لو انتى مش فاهمة ادخولى موقع الاياتا اوفwww.authired training center.comافتحى ىnear to you حيجبلك north africa atc مش المعاهد زى بعد يا طمطم المعهد لما تفتحيه حتلاقية الوحيد فى شمال افريقيا المعتمد من الاياتا والمنهج الى حتاخده ان شاء الله فى مصر للطيران ياطمطم الاياتا هى الى بتنظمة ومرتبك +ساعات العمل الاضافية الاياتا هى الى بتحط كل دة وساعات عملك القانونية دةالاياتا المدربين بتوعك ياطمطم حتلاقيهم مش بيشتغلو مضيفين كانو لكن لازم يخدو شهادة معتمدة علشان يدربو المضيفين دة بالنسبة للاياتا المهمة لشركة السياحة انا مش حقولك ياطمطم انا عمى اة فى مصر للطيران لكن شووور انا حعرفهم ان فى مضيفة دخلت مصر للطيران وفهما الاياتا غلط المهم المضيفين مش بيتساو كذلك المكان الى جاين منة مثلا شركات الطيران بتروح للطلبة تصدقى مش بيروحو هما ليهم ماعلينا بالش دةالمعهد معتمد من الخارجية البحرانية +الخارجية المصرية +الوكيل الوحيد فى مصر لطيران البحرين +الوحيد فى شمال افرقيا المعتمد من الاياتا +مسجل فى امن الدولة وده ياطمطم حاجة مهما انتى عارفة قانون الطوارى اى تجمع اكتر من 5 بدون تصاريح اصل انا خطيبى وكيل النائب العام انا عشان كدة مقدرش اروح اى مكان ياطمطم +والدى مركزه مش سهل لازم ادخل مكان محترم وفى النور اعد كدة مستريحة والشركات هى الى تيجى عموما مرسى على وقتك وتجربتك الى اكيد استفد منها

على فكرة يا اية منهج مصر للطيران مش من اياتا والدليل على كدة ان محدش سالنا مثلا انتوا لازم تكونوا فى معهد معتمد من الاياتا دة غير ان منهجى مش مكتوب علية اياتا خالصصصص ولو فرضا كلامك صح هو فعلا معتمد من الاياتا ومعتمد من الدنيا كلها اية فائدة دة وانا شايفة ان شركات الطيران ولا بيهمها اياتا ولا حاجة وبتعمل اوبن داى للجميع الى دارس فى معهد معتمد للياتا ودارسين فى معهد غير معتمد لللاياتا وناس غير دارسة اساسا اكيد لو الاياتا دية اعتماد مهم ولابد كانت شركات الطيران نزلت على المعهد وبس يعنى ولا عملت اوبن داى ولا اخدت من معاهد تانية اوكى انا معاكى فى كل الاعتمادات دية بس لللاسف شركات الطيران لا تسال عنها تمامااااااااااااااااااااااااااااااااا
فاطيما1984 غير متواجد حالياً