قديم 04-07-2009, 09:20 PM  
  مشاركة [ 206 ]
الصورة الرمزية kokato
kokato kokato غير متواجد حالياً
][.. أجنحة التشبيهي ..][

شكر غيره: 0
تم شكره 3 مرة في 3 مشاركة
kokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقدير
kokato kokato غير متواجد حالياً
][.. أجنحة التشبيهي ..][

الصورة الرمزية kokato

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 3 مرة في 3 مشاركة
kokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقديرkokato يستحق الثقة والتقدير
افتراضي رد: كيفية صناعة Cockpit منزلية - بأقل التكاليف

ماشاء الله موضوع في منتهي الجمال وافكار متميزة جداااا
ماشاء الله انا شايف تفاعل بين الاعضاء ممتاز جداا
بالنسبه لكابتن ابومشاري ماشاء الله كوكبيت في منتهي الجمال الله اكبر عليه ربنا يباركلك فيه يا رب والكابتن كريم برضه فكرته متميزة وموفره جداااا ماشاء الله عليك افكارك جميله وعلي فكرة انا اسمي كريم برضه ...
المهم الفكرة عاجباني اوي ي ي ي وداخله دماغي من زمـــــــــــان اوي ي وكنت عايز حد يشجعني وبصراحه لما لقيت الموضوع دع عجبني وشجعني اوي ي ..
المهم : انا دورت كتير علي النت بخصوص
بناء كوكبيت منزلي متوسط في الاخر قررت عمل دراسه كامله للمشروع وانا بصراحه حابب اسميه مشروع نظرا لضخامته وافكاره المتعدده ةقبل اي حاجه انا بجهز دلوقتي كل البيانات الكامله لبناء كوكبيت متوسط قريب من التصميم ده :

بس الجديد الي انا هقدمه في التصميم ده هو اني اكيد طبعا مش هعمل ولا هجيب اوفرهيد بانل لذلك انا هستغني عن الجزء الي فوق غالبا وهحتفظ بس بالواجهه وستكون كالتالي :

يعني انا هجيب 3 شاشات مستعمله مش عارف باة اذا كان لازم يكونوا نفس المقاس ولا لا
وهوزعهم زي الشكل الي فات ده بالظبط بحيث اني اقسمهم بالظبط كدة زي الصورة بالنسبه للاوفر هيد بانل وشاشه الاتوبايلوت هخليهم في الشاشه الي علي اليمين لو مقسمتهاش فاهمني؟؟
واجيب شاشه باللمس صغيرة اخليها لل FMC زي كدة :

دلوقتي عايز اعرف رأيكوا في المشروع الصغير ده , والجهاز الي بوصل بيه كل الشاشات دي اسمه ايه والاقيه فين في مصر , وكام سعر الشاشه باللمس مستعمله , فاضل حاجه اخيرة انا محتار اجيب بروجيكتور ولا شاشات ثانيه للعرض الخارجي يعني تكون ورا الكلام ده كله اشوف باة السحب والحاجات دي فاهمني ؟؟
بالنسبه لليوك هجيبه انشاء الله من فيرجن موجود هناك ب 1000 جنيه ..
انا اسف جداااااااا جدااااا علي الاطاله بس بصراحه الموضوع داخل دماغي ..
ارجو الافاده ولكم جزيل الشكر
التوقيع  kokato

kokato غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس