قديم 29-03-2009, 08:44 AM  
  مشاركة [ 48 ]
الصورة الرمزية Abo zeyad
Abo zeyad Abo zeyad غير متواجد حالياً
عبدالرحمن المقيرن

شكر غيره: 0
تم شكره 3 مرة في 3 مشاركة
Abo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقدير
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى Abo zeyad إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى Abo zeyad
Abo zeyad Abo zeyad غير متواجد حالياً
عبدالرحمن المقيرن

الصورة الرمزية Abo zeyad

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 3 مرة في 3 مشاركة
Abo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقديرAbo zeyad يستحق الثقة والتقدير
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى Abo zeyad إرسال رسالة عبر مراسل Yahoo إلى Abo zeyad
افتراضي رد: أرشيف موضوع ( هيا بنا نبنى...........>>>>>>> )

ياسر احمد محمد احمد

بسم الله الرحمان الرحيم
ياجماعة انا عندي فكرة ان احنا نعمل تربينة بالبخار الفكرة رش البخار بدل الوقود هنشرح دلوقتي الحكاية دي اولا نجيب خزان ماء قابل لتحمل شدة حرارة عالية جدا جدا وضغط عالي جدا جدا
ثانين مواسير حقن البخار طبعا البخار مش هيقدر يمشي او يبدء التشغيل عشان كده انا رأي ان احنا نعمل
بدء التشغيل بوقود عادي مدة دفع الوقود تكفي لدقيقتين بعد ذالك في الدقيقة الاولى نترك الوقود وحده للتشغيل بعد انتهاء الدقيقة الاولى نبدء خلط البخار مع الوقود في الدقيقة الثانية نغلق الوقود ونترك البخار وحده للتشغيل بس على الفكرة الفكرة دي نسبة نجحها 50% يعني بردو ممكن تفشل عشان كده انا بقول ديه مجرد فكرة وياريت تنفذوها وتقولولي بس ياريت لو نجحت الفكرة محدش يقول انو هو الي صممها ولو حد عمل كده منو لله انا طبعا واثق فيكو جدا جدا جدا
التوقيع  Abo zeyad
Abo zeyad غير متواجد حالياً