قديم 01-01-2013, 02:06 PM  
  مشاركة [ 21 ]
RED DEAD RED DEAD غير متواجد حالياً
خبير هاردوير

شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
RED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقدير
RED DEAD RED DEAD غير متواجد حالياً
خبير هاردوير

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
RED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقديرRED DEAD يستحق الثقة والتقدير

كابتن جمال مشكور لأنه لم يستهزء و يضحك و يقول كل ما كان احديث يبقى أحسن و مفكر أنه بيكلم ناس مش عارفين حاجة
عيب أوى يا كابتن ريد هيد أنك تقول كده كابتن جمال خبرة طويلة فى مجال الهاردوير الخاص بالسيميلوتر ... و لو هتتكلم على الكروت الافضل ال7850 الى انا كنت قايل عليه أقوى كارت فى حدود ميزانيتى بس طبعا عشان انا وايق فى خبرة كابتن جمال و انه مجرب الATI و النيفيديا و لما نصحنى و قالى نفيديا للسيميلوتر أحسن أخدت كلامه يقة بعد بحث منى و لقيت ان كلامه صحيح
و بالنسبة للمعالج الايفى بريدج أحسن بكتيييييير أولا فى كسر السرعة بيكون فشيخ و مممكن يعلق الساندى بريدج و تقنيته فى تفادى أرتفاع درجات الحرارة و تردد الكهرباء احدث من الساندى بريدج بيطفى نفسه لوحده و الماذر بورد بتقفل برضوا فى الحالات دى
و الميزانية محطوطة من أول الموضوع من خلال المكونات الى انا كنت مختارها كانت ممكن تعرف الرينج الى انا فيه تقريبا 5000 جنيه
و تحياتى ليك و اتمنى أن كلامى ميكونش زعلك بس انا أتضايقت عشان كابتن جمال زى اخويا الكبير بالظبط
سلام..

متى انا استهزأت ياخي الكريم

فيه ناس تفهم غلط انا ماعممت انكم ماتعرفون شي

لكن من كلامك واضح انك تقول محتار بين 650 و 560

حبيبي

ماهو شرط كل ماتتقدم التقنية تكون افضل

مثلا الفايبر 2009 ( دودج )

توصل الى 1033 حصان بعد التلغيم الكامل

االفايبر 2012

توصل الى 900 حصان بعد التلغيم

انا بديك مقارنة بين 560 و 650

مقارنة بين رتين واحد من جيل حديث ( 650 ) وواحد من جيل قديم ( 560 )

انت شوف المقارنة عشان تعرف ان مو كل جديد يكون افضل

GeForce GTX 560 vs GeForce GTX 650 Performance Comparison Benchmarks @ Hardware Compare

الشي الوحيد الي تفوق فيه ال650 هو استهلاك الباور سبلاي بس

ام بالنسبة ل5000 جنيه حديك تجميعة افضلك لكن حشوف كم بيطلع بالريال

اما موضوع الايفي والساندي

اكتب هناك موضوع عن مميزاتهم وبتشوف ^_^

والساندي افضل بالكسر

انا سويت تبريد مائي مع كرت I72600k

كسرته الى 4,9

كانت توصل درجات الحرارة وقت الاستهلاك العالي 75

اما الايفي بريدج شريت كرت 173770k

كانت توصل 84

والماذر بوردات معروفة اذا يوصل اي قطعة في الماذربورد لحرارة 90 يطفي

ماعاد كم ماذر بورد