قديم 05-08-2012, 04:47 PM  
  مشاركة [ 14 ]
Ahmad Wadi Ahmad Wadi غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
Ahmad Wadi مازال في بداية الطريق
Ahmad Wadi Ahmad Wadi غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
Ahmad Wadi مازال في بداية الطريق

نفسي افهم كبف في تيل ويند وهيد وند بنفس الحالة ارجو منك مراجعة قوانينك الفيزيائية التي بها خلل لانو لو كانت سرعة التيل ويند اكبر من الكروس ويند رح تظهر بشاشة ND بانها تيل وبند ما علينا

هذا جهل منك لانك لو كنت استعملت الرابط اللي وضعته لك عن حساب الكروس ويند لكنت عرفت ان اي رياح جانبية لها كروس ويند كومبوننت
انت على ما يبدو معلوماتك في الجبر معدومة

رائع وجمييل يا كابتن اولا صحيح انا عضو جديد في المنتدى ودخلت عالم المحاكي ( MS FSX ) وهذا لاسلي نفسي بالمنزل من جديد ولكن انا عمري 32 سنة واعمل كا كابتن لطائرات ال a330 وال a321 ولكن اعمل حاليا على a330 وانا عايش بكندا واعمل هناك بشركة air canadaولكن ممكن الناس تستغرب عربي ويشتغل بالشركة هذه انا ابوي اصلو كندي ومعاي جنسية كندية بس امي عربية وهو مسلم وان مسلم والحمد لله فانا شاهدت فيديو هذا الي انت وضعطو وانا اتفق مع الكابتن احمد وانا احيه على المعلومات الي عندو وبالنسبة cross wend and tail wend صحيح ممكن ولكن كما تلاحظ انو value of head wind is negative value so that mean its a tail wind and the cross wind it less than tail wind so tail wind is the winner so it was tail wind from the the wind direction is 276 and the runway direction is 140 so when you crossing with heading of runway the wind will drift you with 9 knots of tail wind direction did you under stand and there is no way to say that there is tail wind and head wind but there is cross wind with the 2 conditions the cross wind is the wind that makes aircraft make drift in the air so because that the aircraft when its landing lands with angel different from runway thanks for all and Ahmad he is right but he must say that there is a cross wind but in tail wind direction and you have wrong you must make this wind as a head wind no tail wind so you must use the other direction of runway because if you was in real life it will be hard thing to control aircraft with tail wind even if it was 5 knots
sorry to use English its hard to type with Arabic some times
Ahmad Wadi غير متواجد حالياً