قديم 29-07-2012, 03:58 PM  
  مشاركة [ 470 ]
gad2ahmad gad2ahmad غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
gad2ahmad مازال في بداية الطريق
gad2ahmad gad2ahmad غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
gad2ahmad مازال في بداية الطريق

السلام عليكم ورحمة الله و بركاته

كنت عايز اسئلك يا استاذ اشرف:

1-هو رموت القارب بردو من السيارة الريموت كنترول اللى انت شلت منها الدائرة اللاسلكية.

2-انا ساكن فى القاهرة و معنديش ميه ملحه و هل لو حطها فى ميه النيل هتغرق.

3-لو اشتريت عربية رموت كنترول ضعيفة يعنى فى حدود 30 جنيه طبعا هتكون الدائرة اللاسلكية ضعيفة يعنى انا واقف على الارض و المركب مثلاً راح بعيد غصب عنى افقد الامل ولا ايه فا يريت تقول لى اعمل ايه.

انا اسف اذا كنت بتقل عليك بس انا دلوقتى عجبتنى الفكرة و خدتك مدرس ليا دا احنا ولاد بلد.

4-هيا كل المعلومات فى ال11 فيديو يعنى مثلاً ازاى المتور يتحرك فى اتجهين ويريت تبعتلى رسالة فيها ايميلك.
5-لو ملقتش الامير الاندونيسى دا ممكن استعمل مسدس الشمع.

انا اقدر اجاوب على اسئلتك ان شاء الله خوي:

العربيه الريموت كنترول من العربيه هوا والرسيفر (الشريحه)

العربيه الريموت كنترول كل مشكلتها في عدد الفولت اللي بتستقبلها يعني المتور التسعه فولتي هيحتاج ستة حجاره واحد ونص فولت...لكن العربيه اللي فيها 4 حجاره بس هتبقى ضعيفه على المتور الـ9فولت بس انت ممكن تركبها بدل متور تسعه فولت تشتغل على متور 6 فولت بردو بتشتريه من نفس المكان اللي بتشتري منه المتور الـ9 فولت

تحريك المتور في اتجاهين انك بتشيل الشريحه يعني انت لو فتحت المتور هتلاقي فيه شريحه خضراء
بتكسرها وبيفضل معاك عمودين بتربط او بتلحم فيهم سلكين وتقفل المتور تاني ولاحظ انك متقربش لانك تحرك القطعه البلاستيك لأنك ممكن يبوظ منك المتور لو حركتها...وتقفل المتور تاني وشغله هيشتغل اتجاهين..

انا استعملت شريط السوليتاب العريض لزقت بيه من برا و ولحمت بالمعجون من جوا..واظن تشتغل عادي بمسدس الشمع.

اتمنى اكون افدتك
gad2ahmad غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس