قديم 28-04-2012, 06:41 PM  
  مشاركة [ 2 ]
الصورة الرمزية يا رب عايز ابقى طيار
يا رب عايز ابقى طيار يا رب عايز ابقى طيار غير متواجد حالياً
الامتياز

شكر غيره: 2
تم شكره 11 مرة في 9 مشاركة
يا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقدير
يا رب عايز ابقى طيار يا رب عايز ابقى طيار غير متواجد حالياً
الامتياز

الصورة الرمزية يا رب عايز ابقى طيار

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 2
تم شكره 11 مرة في 9 مشاركة
يا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقديريا رب عايز ابقى طيار يستحق الثقة والتقدير

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...

أنا تقريباً متوسط الخبرة في أمور الطيران التشبيهي...أستخدم FSX وخبرتي في طائرات MD-11 PMDG والحمد لله سنه كاملة..

لي الان تقريباً أسبوعين أتعلم ال 747 والحمد لله أستطعت أن أطير بها والأقلاع والتشغيل من Cold and Dark الا أنه لدي مشكلة في جهاز الملاحة NAV عندما أقوم بعملية ال Align وأبرمج الموقع على FMC كل شي تمام الا أنه شاشة العرض تصبح لدي بهذا الشكل :

وعندما أقوم ببرمجة نقاط العبور لاتظهر لدي على الشاشة الأخرى النقاط؟؟!! وذلك سبب لدي عدم فعالية تشغيل الطيار الألي على ال LNAV لأنه لا يوجد مسار...

أرجوا من لديه الحل أن يسعفني فأنا أتمنى أن أطور نفسي بملكة السماء الرائعة...

تحيتي لكم...

طيب انا هقولك نصيحة صغنونة خالص جرب تنزل الفيديو التعليمى بتاعها بتاع الكابتن الرائع محمد النجران و بما أنك عندك خبرة فى اى طائرة برو اخرى ف سيكون فهمها سهل عليك ان شاء الله و انا بقولك كده عشان ممكن يكون فى اى خطأ انتا بتعمله و ناتا مش واحد بالك و انا طبعا مش هقدر اعرفه ف جرب نصيحتى و ان شاء الله تشتغل حلو
يا رب عايز ابقى طيار غير متواجد حالياً