:: Flying Way ::

:: Flying Way :: (https://www.flyingway.com/vb/index.php)
-   ][.. اعلانات وظائف الضيافة الجوية وسلامة المقصورة ..][ (https://www.flyingway.com/vb/forumdisplay.php?f=118)
-   -   مصر للطيران تطلب تعيين مضيفات ومضيفين (https://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=77931)

Ahmad_shahba 27-01-2010 11:31 PM

مصر للطيران تطلب تعيين مضيفات ومضيفين

تطلب مصر الطيران مضيفين ومضيفات لتنضم الى فريق عملها
الشروط لكلا الجنسين
-شهادة ثانوية عامة لغات أو شهادة جامعية مناسبة
-إجادة اللغة الانجليزية ويفضل لغة ثانية
-الوزن يتناسب مع الطول
-السن بين 18 و 30 سنة

التقديم
بالنسبة للمضيفين :
تقديم السيرة الذاتية والاوراق الازمة شخصيابجوار صالة الوصول رقم 1 بالمطار القديممن الساعة 12 ظهرا حتى الخامسة عصرا من الاحد الى الخميس
(يشترط تأدية الخدمة العسكرية او الاعفاء منها او تحت الطلب لمدة 3 سنوات)

بالنسبة للمضيفات
:
تقدم السيرة الذاتية والاوراق الازمة شخصيا الى قسم الموارد البشرية الدور الاول جناح رقم 5 المبنى الاداري لمصر الطيران طريق المطار

التقديم اعتبارا من اليوم وحتى يوم 14/2/2010

وبالتوفيق لكل المتقدمين باذن الله

مايا شريف 28-01-2010 12:12 AM

رد: مصر للطيران تطلب تعيين مضيفات ومضيفين

يا جماعة بالنسبة للمضيفين ( الذكور ) مصر للطيران فى هذا الاعلان لاتقبل الا من القاهرة والجيزة و القليوبية خدوا بالكو لان زمايلى راحو ادموا ورفضوا وقالوا هناخد ذكور من القاهرة والجيزة والقليوبية

kasalim2001 28-01-2010 12:41 AM

السلام عليكم

kasalim2001 28-01-2010 12:43 AM

والله حلو انهم طالبين ولاد بس للاسف مش هقدر اقدم علشان السن

engaged 28-01-2010 10:37 AM

طيب لو انا من بلد غير القاهره وبنت لازم بردو اسلم الاوراق شخصيا؟

engaged 28-01-2010 10:42 AM

الاوراق المطلوبه ياجماعه
صوره من شهاده الميلاد
صوره من السيره الذاتيه
صوره من الشهاده الجامعيه او صوره من كارنيه الجامعه لو لسه بتدرس ف الجامعه
صوره من شهاده الثانويه العامه
صوره للوجهه +صوره بالطول كامل ويفضل الخلفيه بيضاء

كوكى كوكى 28-01-2010 11:34 AM

طيب انا هستلم البطاقه وشهاده الميلاد الجديده يوم 8/2 مينفعش اقدم دلوقت الباقي يعنى الشهاده و الصور والسي في وبعدين استكمل الاوراق وانا رايحه الامتحان ان شاء الله
ياريت حد يفدنى

buffon851 28-01-2010 11:45 AM

احنا متشكرين اوى على المجهود العظيم ده ويارب حققلى امنيتى يارب بس انا كان ليا استفسار بعد اذنكو كنت عايز اعرف هما بيقبلو طلبات يوم السبت ولا بيبقو اجازة بس ياريت حد يجاوبنى بسرعة ضرورى جدا

concord-alex 28-01-2010 12:01 PM

السلام عليكم
انا كنت هناك يوم الثلاثاء وفعلاً هما طالبين ذكور من ( القاهرة - الجيزة - القليوبية )
ولازم يبقي معاك صور من ( البطاقة - شهادة الميلاد - الموقف من الجيش - شهادة التخرج - صورتين شخصيتين )
بالنسبة لمكان التقديم للشباب ( بجوار صالة واحد )
الأيـام ( من الأحـد إلي الخميـس ) من الساعـة 12 إلي 5
بالنسبة للبنات نفس الأوراق ما عدا موقف الجيش طبعاً
والمكان ( المبني الإداري - الدور الثالث -جناح رقم 6 )
اللي هيروح هيملي استمـارة وياخد رقم - ويروح بعد كدا يوم الخميس 18/2 عشان يعمل امتحان الإنجلش .
بالتوفيـق

Maya1984 28-01-2010 01:08 PM

جزاك الله خيرا على هذة المعلومات بس انا كان ليا استفسار هل مصر للطيران تقبل محجبات ؟؟؟؟ بليييييييييييييييييييييز محتاجة حد يرد عليا
و لكم جزيل الشكر

eslam taher 28-01-2010 02:02 PM

concord-alex......enta 3ereft meneen ma3ad 8/2 da ?!!!!!!!!!!!!! ezza kan akher ma3ad lel ta2deem 14/2..we ba3deeen beydook ma3aaad 5/3 we da awel ma3ad ... momken te2ole 3ereft el details de meneen ?? thnx ya basha

مايا شريف 29-01-2010 12:57 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslam taher (المشاركة 855635)
concord-alex......enta 3ereft meneen ma3ad 8/2 da ?!!!!!!!!!!!!! ezza kan akher ma3ad lel ta2deem 14/2..we ba3deeen beydook ma3aaad 5/3 we da awel ma3ad ... momken te2ole 3ereft el details de meneen ?? thnx ya basha

هاى اسلام اسمحلى اجاوبك على سؤالك انا اصحابى راحوا عملوا مقابلة يوم الثلاثاء الى فات والى اتوافق علية ( حسب الشروط ) للبنات يكونوا مخلصين الكليات وللشباب يكونوا مخلصين ومن القاهرة والجيزة والقليوبية فقط واتوافق على بعض مننا وادوهم ميعاد اخر فعلا يوم 18/2 عشان امتحان written

مايا شريف 29-01-2010 01:17 AM

ياريت يا حماعة الى رايح انترفيو مصر للطيران يوم 18 يقرا كويس اللينك دة لانة خاص بطريقة عمل برجراف عن اى موضوع ودية من ضمن الى هيطلب منكو فى اىمتحان ال written . وندعى كمان انوران ( sad girl ) لان هى صاحبة الموضوع وهو دة اللينك https://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=68212 وبالتوفيق للجميع

engaged 29-01-2010 10:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا شريف (المشاركة 855674)
هاى اسلام اسمحلى اجاوبك على سؤالك انا اصحابى راحوا عملوا مقابلة يوم الثلاثاء الى فات والى اتوافق علية ( حسب الشروط ) للبنات يكونوا مخلصين الكليات وللشباب يكونوا مخلصين ومن القاهرة والجيزة والقليوبية فقط واتوافق على بعض مننا وادوهم ميعاد اخر فعلا يوم 18/2 عشان امتحان written

طيب ازاي اللى مخلصين كليات وهما كاتبين ف الاعلان ثانويه لغات - او مؤهل مناسب
ومش حددوا انك تبقى مخلصه كليه

مايا شريف 29-01-2010 11:37 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engaged (المشاركة 855799)
طيب ازاي اللى مخلصين كليات وهما كاتبين ف الاعلان ثانويه لغات - او مؤهل مناسب
ومش حددوا انك تبقى مخلصه كليه

على فكرة الاعلان مش بيكون مكتوب فية كل حاجة زى موضوع الشباب لازم يكونوا من القاهرة او الجيزة او القليوبية بالنسبة للبنات برضو زمايلى راحوا مكنوش مخلصين كليات مش قبلوهم قالوا ليهم اما تكونوا مخلصين كليات ومش شرط مدارس ثانوى اجنبى او مخلصين مدارس ثانوى اجنبى لو مكنتوش خلصتوا الكليات يعنى اما متخرجة من الكلية اما مخلصة مدرسة ثانوى اجنبى

Ahmad_shahba 29-01-2010 04:16 PM

مشاء الله ياجماعة شاكرين على مساعدتكم لكل الناس والمعلومات دي مفيدة خصوصا انها لم تذكر بالاعلان
وان شاء الله يكن كل الناس موفقة في مصر الطيران
تحياتي

nada20 29-01-2010 04:30 PM

يا جماعة شكرا طبعا على كل الافادات والمعلومات دى بس والنبى عندى استفسار وتاكيد عل انهم عايزين ذكور من القاهرة والجيزة والقليوبية فقط عشان انا اخويا رايح يقدم كان يم الاثنين وهو طبعا من اسكندرية فياريت لو حد يقدر يفدنا بدل مايسافر على الفاضى وشكرا انا منتظرة ردودكم فى اقرب وقت ياريت
وشكرا مرة تانية

mahmoud ramzy 29-01-2010 06:00 PM

يارب اكون واحد منهم اذا كان فيها خير ليا
وابعدنى عنها اذا كان بها شرا ليا

كوكى كوكى 29-01-2010 06:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا شريف (المشاركة 855826)
على فكرة الاعلان مش بيكون مكتوب فية كل حاجة زى موضوع الشباب لازم يكونوا من القاهرة او الجيزة او القليوبية بالنسبة للبنات برضو زمايلى راحوا مكنوش مخلصين كليات مش قبلوهم قالوا ليهم اما تكونوا مخلصين كليات ومش شرط مدارس ثانوى اجنبى او مخلصين مدارس ثانوى اجنبى لو مكنتوش خلصتوا الكليات يعنى اما متخرجة من الكلية اما مخلصة مدرسة ثانوى اجنبى

لاء يا مايا دى بقا معلومه خاطئه صحابك دول اكيد كانوا مدارس عربي يا جماعه المتخرج من مدرسه لغاااااااات يروح يقدم بشهاده ثانويه العامه وربنا يوفق الجميع

nada20 29-01-2010 07:59 PM

يا جماعة محدش رد عليا بخصوص موضوع الذكور من القاهرة وااجيزة والقليوبية فقط ده

مايا شريف 29-01-2010 09:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nada20 (المشاركة 856123)
يا جماعة محدش رد عليا بخصوص موضوع الذكور من القاهرة وااجيزة والقليوبية فقط ده

لا بلاش يروح لان بقولك زمايلى الى راحوا شباب من اليكس ومش قبلوهم رغم انهم مخلصين وكل حاجة وقالوا شباب لازم من القاهرة والقليوبية والجيزة ولو عايزة تتاكدى قبل ما يسافر تقدرى تاخدى رقمهم من دليل اليكس وتكلميهم وتتاكدى او انا ممكن اجيبلك الرقم لو عايزة

مايا شريف 29-01-2010 09:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كوكى كوكى (المشاركة 856062)
لاء يا مايا دى بقا معلومه خاطئه صحابك دول اكيد كانوا مدارس عربي يا جماعه المتخرج من مدرسه لغاااااااات يروح يقدم بشهاده ثانويه العامه وربنا يوفق الجميع

هاى كوكى زمايلى الى مش اتقبلوا ( البنات ) لانهم مش كانوا مخلصين كليات عشان كدة مش قبلوهم وقالوا يا جماعة الى يتقدم للوظيفة البنات يكونوا اما مخلصين كليتهم ( ثانوى عربى ) او على الاقل لو مكنوش مخلصين كليات يكونوا حاصلين على ثانولى اجنبى والى عايز يتاكد من كلامى انا ممكن اديلكو رقم الفون بتاع الشركة عشان تتاكدوا قبل ما تروحوا كمان مع العلم ان البنات بيتقبلوا من اى مكان مش شرط القاهرة والجيزة والقليوبية زى الشباب

مايا شريف 29-01-2010 09:15 PM

وعلى فكرة واحدة منهم اتقبلت لانها كانت مخلصة الكلية مع العلم انها ثانوى عربى

روبين 29-01-2010 10:08 PM

ياجماعه هو يوم تقديم الاوراق بيعملوا انترفيو وبيكون عباره عن ايه

mohamed Sabry 29-01-2010 11:05 PM

أيوه يا ندي...........بالنسبه لأخوكي إللي من إسكندريه لازم يكون العنوان إللي في البطاقه يكون القاهره الكبري يعني ( القاهره-جيزه-حلوان- قليوبيه.................كده يعني)
بس بالنسبه لأي حد تاني مش كده مثلا (إسكنريه - المنيا - طنطا -المنصوره )
عااااااااااااااااااااااااااااااااااااادي جدا
بيجي هنا في القاهره ويأخد أي شقه إيجار بعقد لمدة شهر مثلا........... ويروح السجل المدني بصورة عقد الأيجار الجديد ويطلب تغيير عنوان الأقامه..............بس ده كله لو هو شايف إن بجد لازم يقدم
يبقه ببساطه لازم يتعب نفسه شويه ويعمل كده........... وربنا يوفق الجميع يارب

مايا شريف 29-01-2010 11:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed Sabry (المشاركة 856222)
أيوه يا ندي...........بالنسبه لأخوكي إللي من إسكندريه لازم يكون العنوان إللي في البطاقه يكون القاهره الكبري يعني ( القاهره-جيزه-حلوان- قليوبيه.................كده يعني)
بس بالنسبه لأي حد تاني مش كده مثلا (إسكنريه - المنيا - طنطا -المنصوره )
عااااااااااااااااااااااااااااااااااااادي جدا
بيجي هنا في القاهره ويأخد أي شقه إيجار بعقد لمدة شهر مثلا........... ويروح السجل المدني بصورة عقد الأيجار الجديد ويطلب تغيير عنوان الأقامه..............بس ده كله لو هو شايف إن بجد لازم يقدم
يبقه ببساطه لازم يتعب نفسه شويه ويعمل كده........... وربنا يوفق الجميع يارب

بس انا زمايلى راحو من اليكس واترفضوا ( شباب ) اكتر من واحد بدون عمل انترفيو اقصد بدون حتى سؤالهم لديكم اماكن فى كايرو ولا لا هما طلعوا امام الجالسين منتظرين الانترفيو وقالوا كدة يا جماعة الشباب لازم يكونوا من القاهرة او الجيزة او القليوبية على العموم للتاكد اكتر من الموضوع دة ياريت الاتصال بيهم

nada20 30-01-2010 01:31 AM

اوك شكرا يا جماعة على الرد والافادة وياريت يامايا لو تدينى الرقم

مايا شريف 30-01-2010 01:45 AM

اوكى يا ندى ادينى فرصة بس لحد بكرة واجيبهولك من صاحبتى ان شاء اللة

mohamed Sabry 30-01-2010 01:59 AM

والله العظيم لو قدمتي بطاقه مكتوب فيها العنوان في أي مكان في القاهره الكبري هيقبلوا منك الطلبات وهيدخلوكم المقابلات
كمان يا جماعه لازم نشغل دماغنا شويه
وكل دي حاجااااات هايفه جداااااا........ممكن نعديها
المهم بعد كده.................. وشكرا

كوكى كوكى 30-01-2010 02:00 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا شريف (المشاركة 856164)
هاى كوكى زمايلى الى مش اتقبلوا ( البنات ) لانهم مش كانوا مخلصين كليات عشان كدة مش قبلوهم وقالوا يا جماعة الى يتقدم للوظيفة البنات يكونوا اما مخلصين كليتهم ( ثانوى عربى ) او على الاقل لو مكنوش مخلصين كليات يكونوا حاصلين على ثانولى اجنبى والى عايز يتاكد من كلامى انا ممكن اديلكو رقم الفون بتاع الشركة عشان تتاكدوا قبل ما تروحوا كمان مع العلم ان البنات بيتقبلوا من اى مكان مش شرط القاهرة والجيزة والقليوبية زى الشباب

ماهو ده يا مايا الى بقولوا ممكن تقدم بالثانويه لو لغات

الساعة الآن 09:44 AM.