:: Flying Way ::

:: Flying Way :: (https://www.flyingway.com/vb/index.php)
-   ][.. اعلانات وظائف الضيافة الجوية وسلامة المقصورة ..][ (https://www.flyingway.com/vb/forumdisplay.php?f=118)
-   -   حد يعرف رواتب اكسبريس ايه؟ (https://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=47198)

rubir 19-02-2009 11:19 PM

حد يعرف رواتب اكسبريس ايه؟

ازيكو ياجماعه
انا اتقدمت للعمل في اكسبريس للخطوط الداخليه والاقليميه التابعه لمصر للطيران وعملت الانترفيو ومستنيه الرد لو في حد يعرف رواتبهم كام ويكون متأكد ياريت يساعدني علشان اخد القرار لاني عندي انترفيو مع شركه تانيه مش مصريه وبفكر اني مروحش واكتفي بأكسبريس يمكن يكون ليا نصيب فيها بدل السفر خارج مصر
انا سمعت انها 7000 لكن قالولي ان ده الطيران الخارجي وان اكسبريس مرتباتها 2000 جنيه وهل بيكون في بدلات تانيه ولا كده وبس
شكرا

rubir 21-02-2009 01:07 PM

رجاء المساعده بخصوص رواتب اكسبريس

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ارجو لو حد عنده اي معلومات اكيده بخصوص رواتب المضيفات على اكسبريس الخطوط الداخليه التابعه لمصر للطيران
كنت سمعت انها 2000 وناس قالت 7000 ياريت لو في اي معلومات عن الوراتب والمميزات حد يقولهالنا ولكم جزيل الشكر

Sr.Flight Attendant 21-02-2009 02:59 PM

رد: رجاء المساعده بخصوص رواتب اكسبريس

والله للأسف ماعتقد احد عندو فكرة عن الموضوع ..
حاولت اني احصل عليها بطريقة او اخرى بس للأسف ..

rubir 21-02-2009 03:04 PM

اشكرك على ردك ربنا يسهل ويكون في اي حد عارف عنها اي معلومات

ysmn 22-02-2009 01:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rubir (المشاركة 494335)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ارجو لو حد عنده اي معلومات اكيده بخصوص رواتب المضيفات على اكسبريس الخطوط الداخليه التابعه لمصر للطيران
كنت سمعت انها 2000 وناس قالت 7000 ياريت لو في اي معلومات عن الوراتب والمميزات حد يقولهالنا ولكم جزيل الشكر

بصي أنا شفت وانا في المجلس الطبي الجوي في وزارة الطيران المدني من أسبوعين بنات مقبولين في اكسبريس وكانوا بيعملوا الكشف الطبي وقالوا ان الراتب 3000 جنيه مصري وليهم 45 ساعة طيران في الشهر بس معنديش فكرة ساعة الطيران بكام عندهم

rubir 22-02-2009 02:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ysmn (المشاركة 495336)
بصي أنا شفت وانا في المجلس الطبي الجوي في وزارة الطيران المدني من أسبوعين بنات مقبولين في اكسبريس وكانوا بيعملوا الكشف الطبي وقالوا ان الراتب 3000 جنيه مصري وليهم 45 ساعة طيران في الشهر بس معنديش فكرة ساعة الطيران بكام عندهم

ميرسي جدا ياسمين انا بجد كان نفسي اعرف المرتبات عامله ازاي شكرا ياقمر على ردك

Mai 22-02-2009 06:31 PM

رد: حد يعرف رواتب اكسبريس ايه؟

momkn a3rf en nzmhom w 3mloo m3ky eh fel interview..

rubir 22-02-2009 10:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mai (المشاركة 495602)
momkn a3rf en nzmhom w 3mloo m3ky eh fel interview..

هم ظراف جدا وبشوشين جدا
اول حاجه انتظرت الدور مع البنات المتقدمين ولما جه دوري اول حاجه كانت قياس الوزن والطول وبعدها بيطلبوا تعرفي عن نفسك بالانجليزي وتقري قطعه باللغه الانجليزيه وتترجميها
وبعدها قالولي هنكلمك ومشيت

loly2007 23-02-2009 01:38 AM

بليز روبير ممكن اعرف فين مكان الشركة والتقديم هل لسة مسموح وميرسى جدا ليك

rubir 23-02-2009 02:28 PM

الشركه تابعه لمصر للطيران والتقديم في المطار لكن حاليا مفيش تقديم لما كنت في الانترفيو بنت راحت سألت قالو مفيش لان الي اتقدمو وقت الاعلان هم الي بتتحددلهم المواعيد يمكن بعد مايصفو البنات المتقدمه يطلعو محتاجين تاني عامة انا رايحه الكشف الطبي بكره ان شاء الله وهسأل هناك واقوللكو بس ادعولي

مترك 28-02-2009 05:52 AM

نفس السوال اريد اعرف عنه المزيد

Eslam magics 17-12-2010 04:17 AM

3000 جنيه مصرى + باك بونس حسب الخبره (سنوات العمل يعنى)
بس الى اعرفها بتاخد 140 جنيه مصرى على كل ساعه طيران

ckoky 12-08-2011 06:41 PM

هو فى فرق فى شروط التقديم فى مصر للطيران فى الاكسبريس عن الطيران العادى؟

kiwey 12-08-2011 07:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rubir (المشاركة 492675)
ازيكو ياجماعه
انا اتقدمت للعمل في اكسبريس للخطوط الداخليه والاقليميه التابعه لمصر للطيران وعملت الانترفيو ومستنيه الرد لو في حد يعرف رواتبهم كام ويكون متأكد ياريت يساعدني علشان اخد القرار لاني عندي انترفيو مع شركه تانيه مش مصريه وبفكر اني مروحش واكتفي بأكسبريس يمكن يكون ليا نصيب فيها بدل السفر خارج مصر
انا سمعت انها 7000 لكن قالولي ان ده الطيران الخارجي وان اكسبريس مرتباتها 2000 جنيه وهل بيكون في بدلات تانيه ولا كده وبس
شكرا

ممكن اسألك قدمتى فيها ازاى يعنها عنوانها او موقعها على الانترنت و اذا كانوا محتاجين مضيفين شباب فى الوقت الحالى او لا ... شكرا ليكى

kiwey 16-09-2011 12:16 AM

ارجو الافادة عن كيفية التقديم فى هذه الشركة

AUSSH 16-09-2011 04:28 PM

ممكن نعرف الشروط وطالبين ولاد ولا لاء يا ترى

rubir 25-02-2012 10:33 PM

انا اعتقد حاليا مفيش اعلانات طلب لضيافه بسبب الحاله العامه للسياحه في مصر وعدد الرحلات اقل من الاول بكتير لكن من الافضل ان الي يقدر يقدم يقدم ويسيب السي في في الاداره وهم لما بيحتاجو بيكلموا البنات الي قدمت ويبدأو في الانترفيو ..انا مش متأكده محتاجين ولا لأ خاصة ان بعد ما بقينا مثبتين مش بعقود زي زمان في بنات كتير بتاخد اجازات بدون مرتب وده ممكن يخليهم يحتاجوا بنات تاني بعد فتره
المكان هو المبنى الاداري لمصر للطيران المبنى الجنوبي ادارة اكسبريس
المبنى الاداري ده ورا محطة البنزين الي قبل فنادق novotel و le passsage
الشركه بتشغل بنات فقط مفيش مضيفين ولاد فيها خالص هي سياسة الشركه ان كلها بنات
بالنسبه للشروط متختلفش عن مصر للطيران للخطوط ولكن مش بتعتمد على الوساطه بالشكل المبالغ فيه زي الخطوط الموضوع في واسطه طبعا زي اي حاجه في مصر لكن البنات المؤهلين بيتقبلوا عادي من غير واسطه
اتمنى اكون جاوبت على اسئلتكم كلها

nonna31 02-12-2012 11:41 PM

شكرااااااااا

Mîss Rabab 02-12-2012 11:50 PM

مرحبا rubir
راتب في شركة اكسبرس 2000 كما تفضلتي
بدالات تصل ل3000 جنيه مصري

MAI-SALAMA 13-07-2013 03:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rubir (المشاركة 1179264)
انا اعتقد حاليا مفيش اعلانات طلب لضيافه بسبب الحاله العامه للسياحه في مصر وعدد الرحلات اقل من الاول بكتير لكن من الافضل ان الي يقدر يقدم يقدم ويسيب السي في في الاداره وهم لما بيحتاجو بيكلموا البنات الي قدمت ويبدأو في الانترفيو ..انا مش متأكده محتاجين ولا لأ خاصة ان بعد ما بقينا مثبتين مش بعقود زي زمان في بنات كتير بتاخد اجازات بدون مرتب وده ممكن يخليهم يحتاجوا بنات تاني بعد فتره
المكان هو المبنى الاداري لمصر للطيران المبنى الجنوبي ادارة اكسبريس
المبنى الاداري ده ورا محطة البنزين الي قبل فنادق novotel و le passsage
الشركه بتشغل بنات فقط مفيش مضيفين ولاد فيها خالص هي سياسة الشركه ان كلها بنات
بالنسبه للشروط متختلفش عن مصر للطيران للخطوط ولكن مش بتعتمد على الوساطه بالشكل المبالغ فيه زي الخطوط الموضوع في واسطه طبعا زي اي حاجه في مصر لكن البنات المؤهلين بيتقبلوا عادي من غير واسطه
اتمنى اكون جاوبت على اسئلتكم كلها

سلام عليكم
طيب بما انك الحمد لله اشتغلتى فى اكسبريس ممكن تعرفينا ايه المزايا والعيوب فيها والراتب وعدد الساعات وبكام وكده والفرق بينها وبين مرتب مصر للطيران نفسها وكل سنه وانتم طيبين :)

fatma osama 17-09-2013 11:58 AM

حد يعرف رواتب اكسبريس حاليا كام ؟ للمضيفه الجديده ..

الساعة الآن 08:51 AM.