:: Flying Way ::

:: Flying Way :: (https://www.flyingway.com/vb/index.php)
-   ][.. استفسارات الضيافة الجوية وسلامة المقصورة ..][ (https://www.flyingway.com/vb/forumdisplay.php?f=133)
-   -   بنك المعلومات والاستفسارات الخاص بالضيافة الجوية وسلامة المقصورة (https://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=20931)

rotana123 18-01-2012 03:00 AM

انا من الاسكندريه وعندى اوبن داى كمان 12 يوم فى طيران الامارات الل رايح ويحب يتواصل معايا يراسلنى على [email protected]
وياريت يكتبلى ف مسج انه تبع الضيافه

سما عادل 23-01-2012 09:23 PM

ربنا يوفقكم يارب

قويت 23-03-2012 08:34 PM

أنا خريجه جامعه وانا بحرينية واعيش بالرفاع وأبي اكون مظيفة طيران وين اقدم وابي احد يساعدني تعبت وانا ادور

emyemo 11-05-2012 03:02 AM

يا جماعة انا عندى سؤال انا ناو ف كلية لغات وترجمة قسم يابانى يعنى اللغة الاساسية عندى يابانى و باخد كورسات انجلش عشان اقوى نفسى فية بجانب انى لسة هختار لغة تانية ف الكلية هدرسها بس مش بتعمق زى اليابانى فهل اللغة اليابانية ليها شغل يعنى لو قدمت كمضيفة هيقبلونى ولا لا و سؤال تانى انا حابة انى اشتغل مضيفة ارضية فهل هيقبلونى باللغة دة ولا هسيتغربوها و ملهاش مجال اوى و حاجة تانية معلش اية المجالات غير المضيفة الارضية ممكن اشتغها ف المطار

وايت شادو 01-08-2012 03:07 PM

مضيفة ارضى

لو سمحتوا ما هى الشركات التى تقبل المضيفات الارضيات بالحجاب غير مصر للطيران وازاى اقدم فيها

وايت شادو 01-08-2012 03:22 PM

مصر للطيران

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة suri (المشاركة 755272)
انا لما رحت اقدم السى فى بتاعى الموظف اللى برا قالى عاوزة تروحى مصر للطيران ولا مصر للطيران اكسبريس فهو وصفلى المكتب اللى اقدم فية السى فى ف الدور الارضى اول مكتب يمين ...وانا سمعت ان مصر للطيران التقديم وكده بيكون فى الدور الرابع فهل فية فرق او حاجة زى كده
يااريت اللى يعرف حاجة عن الحكاية دى يقولى عليها
وميرسى اوى

اللى اعرفه مصر للطيران اكسبريس طيران داخلى خشوا على موقع مصر للطيران

odai almsaeed 21-08-2012 03:58 AM

مرحبآ ,,,بدي أسألك أخي احمد كم سؤال وبتمنى تجاوبني عليهم ,,بدي اغلبك معي

1في دورة اسمها دبلوم مضيف طيران حكولي اخذها لأنها شرط من شروط القبول بالضيافه الجوية وبتعطيك الاولويه و في ناس حكالي انو تضيع فلوس وعلى الفاضي و ما اخذها.مش عارف شو الصحيح ؟؟
2 انا معي شهادة التوجيهي (الثانويه العامة)هل ممكن يقبلوني او الاولويه بتكون لخريجين الجامعات؟؟

وشكرآ الك اخي الكريم

odai almsaeed 21-08-2012 04:04 AM

مرحبآ ,,,بدي أسألك أخي احمد كم سؤال وبتمنى تجاوبني عليهم ,,بدي اغلبك معي

1في دورة اسمها دبلوم مضيف طيران حكولي اخذها لأنها شرط من شروط القبول بالضيافه الجوية وبتعطيك الاولويه و في ناس حكالي انو تضيع فلوس وعلى الفاضي و ما اخذها.مش عارف شو الصحيح ؟؟
2 انا معي شهادة التوجيهي (الثانويه العامة)هل ممكن يقبلوني او الاولويه بتكون لخريجين الجامعات؟؟

وشكرآ الك اخي الكريم

OmarAbdelmajid 21-08-2012 01:46 PM

I sent my CV to Egyptair since 20 days , I don't know anything about Egyptair because I am not in egypt , I am in Lebanon now . Please someone help me . If anyone want to help me he/she can tell me and I will conatct him/her ( I will call him/her or whatsapp on mobile ...) Thank you and I really need help

oraora 15-03-2015 09:06 PM

اذا سمحت عاوزة استفسر عن حاجة عن المضيفة الارضية
1- عدد ايام العمل كام طول الاسبوع وبالنسبة للموعيد والشفتات عاوزة افهم النقطة دي كويس خصوصا انى مش من القارة هل بنعرف ننسق بين الارسرة والشغل ولا لازم عدم الزواج
2- لو حصل ظرف وحبيت اسيب الشغل او اخد اجازة طويلة د في مشكلة وشروط العقد
3- في عرض من النقابة العامة للضيافة الجوية المشكلة فالاعلان دة انو رخيص ب 1500 جنية ومتساهل جدا ومزاياه كتير انا خايفة تكون نصب هو في شرط بالزام بالتوظيف بس مش محدد انهى خطوط جوية فممكن مصر للطيران متقبلنش مثلا هبعت لحضرتك اللينك وياري تفييدني :qust::qust::qust::qust::qust::qust::qust::qust:
https://www.facebook.com/gsht.gov.eg...type=1&theater

مضيف حديث 08-04-2016 07:49 AM

رد: بنك المعلومات والاستفسارات الخاص بالضيافة الجوية وسلامة المقصورة

السلام عليكم
حبيبي انا مهندس صيانه طائرات عاموديه وبدون عمل ، وجاتني وظيفة مضيف في الخطوط السعوديه ، وتم تحديد موعد الكورس ولكني طلبت التاجيل لاني غير مستعد للوظيفه لجهلي الكامل في جوانبها ، مع العلم اني متزوج وعندي بنت بس لسى ماتدرس . \\
ممكن تفيدني ببعض النقاط لو تكرمت ؟
1- كيف الرواتب ؟
2- كيفيه توزيع جدول الطيران ؟ عشان ابغي اعرف قد ايش حاجلس مع اهلي .
3-كيف وضع المضيفين مع المسافرين ونظرتهم لهم ؟

pharmacist 13-04-2016 04:29 AM

السلام عليكم كابتن احمد
جانى ف الايميل لحضور الاوبن داى للقطرية احضار الاتى ومن ضمنهم هذا الطلب هل يقصد صورة فوتوغرافية باللبس الرسمى (البذلة) ام شئ اخر وما نصيحتك لى ف الاوبن داى
1 x passport photograph taken in the same dress code mentioned above (
without glasses)

Mishal Hashmi 07-01-2019 11:41 AM

السلام عليكم ...

حاب اعرف وقت الفحص الطبي او المقابلة راح يدققوا على الاسنان يعني ( اسناني تحتاج تقويم ) فيها مشكلة او اني حاط تقويم اتمنى تساعدوني

Mishal Hashmi 07-01-2019 01:16 PM

حاب اسال تقويم الاسنان مسموح للمضيف او الي اسنان تحتاج شغل

الساعة الآن 12:58 PM.