:: Flying Way ::

:: Flying Way :: (https://www.flyingway.com/vb/index.php)
-   ][.. اعلانات وظائف الضيافة الجوية وسلامة المقصورة ..][ (https://www.flyingway.com/vb/forumdisplay.php?f=118)
-   -   النقاش حول خطة توظيف ملاحى الخدمه الجويه بالخطوط السعوديه لعام 2011 (https://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=91911)

yasmin.ragheb 03-01-2011 06:50 PM

رد: النقاش حول خطة توظيف ملاحى الخدمه الجويه بالخطوط السعوديه لعام 2011

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة .•´رباب المغربية .•´ (المشاركة 1043396)
نورتي ياسمين من جديد
المجموعة القديمة كما اذكر المعتز ياسمين وهاجر والكثير منهم ......
تركو رصيد كبير في المنتدى مشاركاتهم حاضرة في اقسام الضيافة الجوية

اهلا بيكى
فعلا احنا كنا بنحط المواضيع من اول مرة... كنا مجموعه كبيرة وجميلة
وشهرزان ..وهند وسمر
ربنا يوفقهم ويوفق الجميع
كمان مجموعه دلوقتى ممتازين ماشاءلله قسم الضيافه بقى موجود فى كل حاجه والكل بيستفيد منه

ميسون تونز 03-01-2011 10:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hendaaa mahmoud (المشاركة 1042691)
عندكو حق والله يابنات انا بعشق اليونيفورم ده اصلا ومستنية اليوم اللي هيجي علشان البسه يااااااه نفسي قوي بس الله اعلم هيحصل ولا لأ ههههه
وكمان انا عندي صور كتييييير قوي لمضيفات الخطوط السعودية لأن أنا ليا صحابي بيشتغلو هناك وبجد كل يوم بقعد مع نفسي كدة واتفرج عليهم واحلم بقى اني هلبسه زيهم :) ياااااارب بقى كلنا نلبسه قريب :)

يارب يا قمر كلنا نلبسة ويحققلنا حلمنا كلنا امين

hendaaa mahmoud 07-01-2011 02:20 AM

ميسون ,,, ياااارب ان شاء الله ياحبيبتي

وبعدين انتو روحتو فين يابنات والنبي بلاش الاختفاء الجماعي اللي بييجي فجأة ده اصل بخاف بصراحة وبحس كدة ان الأمل مفقود ههههه ياريت نرجع نشارك كلنا علشان نهون على بعض :)

داعية الخير 07-01-2011 12:51 PM

قولولى يا بنات حد يعرف راتب المضيفة فى الخطوط السعودية او شركة ناس كام بالحوافز والبدلات بالجنية المصرى يعنى اخر الشهر هيكون معايا تقريبا كام لانى دخلت على مواضيع كتيرة هنا لكن اتلخبط لما حسبتها حوالى 7 الاف جنية هو كدة صح ولا انا مش عارفة احسب لان لو صح يعنى طبعا احنا حلمنا اننا نشوف بلاد جديدة و نتعرف على ناس كتير لكن ده مش هيساوى غربتنا وبعدنا عن اهلنا يا رب اكون غلطانة

مونيمووو 07-01-2011 01:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة داعية الخير (المشاركة 1046429)
قولولى يا بنات حد يعرف راتب المضيفة فى الخطوط السعودية او شركة ناس كام بالحوافز والبدلات بالجنية المصرى يعنى اخر الشهر هيكون معايا تقريبا كام لانى دخلت على مواضيع كتيرة هنا لكن اتلخبط لما حسبتها حوالى 7 الاف جنية هو كدة صح ولا انا مش عارفة احسب لان لو صح يعنى طبعا احنا حلمنا اننا نشوف بلاد جديدة و نتعرف على ناس كتير لكن ده مش هيساوى غربتنا وبعدنا عن اهلنا يا رب اكون غلطانة

ازيكم يا مضيفاتى وحشتونى اخباركم ايه بليز ادعوا لبابا ربنا يرفع عنه المرض والبلاء ويشفيه يارب وجمعه مباركه عليكم ان شاءالله كلامك صح يا داعيه الخير ولا ملايين الدنيا تسوى غربتنا بس احنا كلنا مجتمعين على انه حلم نفسنا نحققه بعيدا عن الجانب المادى كلنا لينا هدف فى الخطوط السعوديه خدمه الحجاج والحجاب واننا نلف العالم المتعه فى تحقيق الحلم مش فى المرتب نفسه واكيد لما يكون فى كل ده لازم نتنازل عن حاجه وكلنا عارفين ان الخطوط اقل المرتبات فى الخطوط كلها بس مقارنه بالشركات التانيه هيا بالنسبه لينا احسن شركه لانها مش بتقدم خمور وبتحافظ على الحجاب نوعا ما المهم كلنا ندعى ربنا يحققلنا الحلم ده ويوفقنا لما يحبه ويرضاه لعلها تكون ساعه اجابه .

ميسون تونز 07-01-2011 01:45 PM

السلام عليكم يا بنات عاملين اية اولا ان احنا حلمنا نبقى مضيفات دة مش له دعوة بالفلوس ولا المرتبات خالص وتانيا ان الخطوط السعودية عملت بايس هنا فى مصريعنى ولا هتبقى غربة ولا حاجة بس يارب الخطوط بس تعمل اعلان وتطلب من مصر ونقبل كلنا يارب يا بنات وكفاية ان هى هتحافظ ع حجابنا صح

Noona_Noona 07-01-2011 02:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مونيمووو (المشاركة 1046433)
ازيكم يا مضيفاتى وحشتونى اخباركم ايه بليز ادعوا لبابا ربنا يرفع عنه المرض والبلاء ويشفيه يارب وجمعه مباركه عليكم ان شاءالله كلامك صح يا داعيه الخير ولا ملايين الدنيا تسوى غربتنا بس احنا كلنا مجتمعين على انه حلم نفسنا نحققه بعيدا عن الجانب المادى كلنا لينا هدف فى الخطوط السعوديه خدمه الحجاج والحجاب واننا نلف العالم المتعه فى تحقيق الحلم مش فى المرتب نفسه واكيد لما يكون فى كل ده لازم نتنازل عن حاجه وكلنا عارفين ان الخطوط اقل المرتبات فى الخطوط كلها بس مقارنه بالشركات التانيه هيا بالنسبه لينا احسن شركه لانها مش بتقدم خمور وبتحافظ على الحجاب نوعا ما المهم كلنا ندعى ربنا يحققلنا الحلم ده ويوفقنا لما يحبه ويرضاه لعلها تكون ساعه اجابه .

ربنا يرفع البلاء عن والدك يا حبيبتي...ربنا كمان يستجيب لدعاءنا وتنزل الخطوط ونتقبل كلنا

مونيمووو 07-01-2011 03:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Noona_Noona (المشاركة 1046468)
ربنا يرفع البلاء عن والدك يا حبيبتي...ربنا كمان يستجيب لدعاءنا وتنزل الخطوط ونتقبل كلنا

ميرسى يا نونا وربنا يسمع منك يارب

kacimi88 07-01-2011 04:10 PM

please give us the address where we apply for flight attendant cus when i try apply on web site the option is stopped by the owners

diana1990 07-01-2011 07:54 PM

ربنا يشفي والدك يا موني و يزيل عنو المرض يا رب

diana1990 07-01-2011 08:01 PM

يااااااااااااااااا الله وينك با مصدر موثوووووووووووووووووووووووووووووووووووووق دخلنا ف 2011 و ما في اخبار لجد الساعة الله يسمعنا خير يا رب

مونيمووو 07-01-2011 09:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة diana1990 (المشاركة 1046605)
ربنا يشفي والدك يا موني و يزيل عنو المرض يا رب

امين يااااااااااارب يا سميع الدعاء

beautifuleyes 08-01-2011 01:54 PM

يارب يا منيموووو يشفى والدك ويعطيه الصحة وطولت العمر يارب
ويباركلك فيه

Mîss Rabab 08-01-2011 06:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مونيمووو (المشاركة 1046433)

اللهم رب الناس أذهب الباس اشف أنت الشافي , لا شفاء إلا شفاؤك شفاء لا يغادر سقما
دعواتنا بالشفاء لوالدك مونيمووو
ان شاء الله شدة وتزول
طمنينا عليه لما يخف :)

Mîss Rabab 08-01-2011 06:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kacimi88 (المشاركة 1046498)
please give us the address where we apply for flight attendant cus when i try apply on web site the option is stopped by the owners

قصيمي تطبيق الخاص بالخطوط السعودية مخصص للمتقدمات فقط
شركة ماتقبل شباب من غير جنسية السعودية (مضيفين)
يمكن تجرب حظك في شركات ثانية
حظ موفق ليك

مونيمووو 08-01-2011 07:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة beautifuleyes (المشاركة 1046884)
يارب يا منيموووو يشفى والدك ويعطيه الصحة وطولت العمر يارب
ويباركلك فيه

اللهم امين يارب يا سميع الدعاء

مونيمووو 08-01-2011 08:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة .•´رباب المغربية .•´ (المشاركة 1046999)
[/CENTER]

اللهم رب الناس أذهب الباس اشف أنت الشافي , لا شفاء إلا شفاؤك شفاء لا يغادر سقما
دعواتنا بالشفاء لوالدك مونيمووو
ان شاء الله شدة وتزول
طمنينا عليه لما يخف :)

يارب ميرسى ليكى يارباب وميرسى لكل اخواتى المضيفات كنتوا معايا زى ما توقعتكوا واكتر كمان فعلا عند ظنى فيكوا وربنا يسمع منكم الدعاء ويشفى بابا يااااااااااارب انا بحب بابا جدا ومش ممكن اتخيل حياتى من غيره الله يشفيه يارب

a cabin crew dream 08-01-2011 10:04 PM

اللهم يا شافى اشفىيه واشفى كل مرضانا ومرضى المسلمين
ولكن قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
لكل داء دواء
فحاولى يا أختى أن تأخذوا بأسباب الشفاء وتزوروا الأطباء وتلتزموا بالأدوية ووصايا الطبيب كما أن هناك بعض الأغذية الطبيعية التى ذكرها لنا رسول الله وورد استخدامها أيضا من بعض الأنبياء فاستعينوا بها

وقال صلوات الله وسلامه عليه : داووا مرضاكم بالصدقات فأكثر الدعاء وتحرى أوقات الإجابة ثم أتبعى دعاءك الصدقة وأطيبى مطعمك وابتعدى عن المعاصى قدر الإمكان ثم إن الله لمعينكى وسيشفى الله أباكى عن قريب فقط كونى واثقة وأحسنى الظن بالله فإنه لن يخذلكى أبدا وإيانا إن شاء الله

rana adel 09-01-2011 12:15 AM

السلام عليكم يابنات انا لسه مشتركه جديده في المنتدي وقريت الموضوع كله بصراحه الموضوع جميل واي حد هيقراه هيستفيد منه وبخص بالشكر الاخت رباب وعلي المعلومات القيمه اللي بتقدمها في الموضوع وكل البنات وبحييكم علي الصبر علي تحقيق حلمكم وانشاء الله ربنا معاكم ومع كل بنت نفسها تحقق حلمها وانا من ضمن البنات اللي كنت هفقد الامل في هذا الحلم بس لما دخلت لاقيت هذه الاراده عند البنات حسيت ان لسه في امل وربنا معانا انشاء الله ونكون في عون بعض :ANSmile15:

rana adel 09-01-2011 12:27 AM

انا كان عندي سؤال للاخت رباب كنت عايزه اعرف بتشتغلي ايه؟ ماشاء الله علي معلوماتك عن الضيافه والطيران انا اسفه لو كان سؤالي فيه فضول

مونيمووو 09-01-2011 08:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a cabin crew dream (المشاركة 1047114)
اللهم يا شافى اشفىيه واشفى كل مرضانا ومرضى المسلمين
ولكن قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
لكل داء دواء
فحاولى يا أختى أن تأخذوا بأسباب الشفاء وتزوروا الأطباء وتلتزموا بالأدوية ووصايا الطبيب كما أن هناك بعض الأغذية الطبيعية التى ذكرها لنا رسول الله وورد استخدامها أيضا من بعض الأنبياء فاستعينوا بها

وقال صلوات الله وسلامه عليه : داووا مرضاكم بالصدقات فأكثر الدعاء وتحرى أوقات الإجابة ثم أتبعى دعاءك الصدقة وأطيبى مطعمك وابتعدى عن المعاصى قدر الإمكان ثم إن الله لمعينكى وسيشفى الله أباكى عن قريب فقط كونى واثقة وأحسنى الظن بالله فإنه لن يخذلكى أبدا وإيانا إن شاء الله

ربنا يستجيب منا ومنكم ولعلها تكون ساعه اجابه ما شاءالله على النصائح وبارك الله فيكم احنا فعلا بنتبع تعليمات الطبيب والله هو الشافى لا اله الاالله وحده لا شريك له الملك وله الحمد وهو على كل شئ قدير

caty cat 10-01-2011 03:54 AM

يارب يا شافي ويا رافع البلاء اشفي مرضانا ومرضا المسلمين الف سلامه علي باباكي يا مونيمو وان شاء الله ربنا هيشفيه ويقوم بالف سلامه

مونيمووو 10-01-2011 09:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة caty cat (المشاركة 1047674)
يارب يا شافي ويا رافع البلاء اشفي مرضانا ومرضا المسلمين الف سلامه علي باباكي يا مونيمو وان شاء الله ربنا هيشفيه ويقوم بالف سلامه

امين ربنا يسمع منك يا كاتى كات يا قمر

Mîss Rabab 10-01-2011 11:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rana adel (المشاركة 1047161)
السلام عليكم يابنات انا لسه مشتركه جديده في المنتدي وقريت الموضوع كله بصراحه الموضوع جميل واي حد هيقراه هيستفيد منه وبخص بالشكر الاخت رباب وعلي المعلومات القيمه اللي بتقدمها في الموضوع وكل البنات وبحييكم علي الصبر علي تحقيق حلمكم وانشاء الله ربنا معاكم ومع كل بنت نفسها تحقق حلمها وانا من ضمن البنات اللي كنت هفقد الامل في هذا الحلم بس لما دخلت لاقيت هذه الاراده عند البنات حسيت ان لسه في امل وربنا معانا انشاء الله ونكون في عون بعض :ANSmile15:

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rana adel (المشاركة 1047167)
انا كان عندي سؤال للاخت رباب كنت عايزه اعرف بتشتغلي ايه؟ ماشاء الله علي معلوماتك عن الضيافه والطيران انا اسفه لو كان سؤالي فيه فضول

مرحبا فيك رنا
لا شكر على واجب
انا في المجال الفندقي
معلومات الي بعرفها اكتسبتها من خلال بحوت في النت
وخط الطيران لانه مشاء الله عالم واسع من المعرفة والمعلومات القيمة

a cabin crew dream 11-01-2011 03:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مونيمووو (المشاركة 1047500)
ربنا يستجيب منا ومنكم ولعلها تكون ساعه اجابه ما شاءالله على النصائح وبارك الله فيكم احنا فعلا بنتبع تعليمات الطبيب والله هو الشافى لا اله الاالله وحده لا شريك له الملك وله الحمد وهو على كل شئ قدير

يا حبيبتى يا ريت تبقى تطمنينا وتفرحينا إن شاء الله عندما يشفى والدك قريبا لأنى عارفة قد إيه بالك مشغول لأن أبى كان مريض والحمد لله شفاه الله:shamrock:

مونيمووو 11-01-2011 09:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a cabin crew dream (المشاركة 1048084)
يا حبيبتى يا ريت تبقى تطمنينا وتفرحينا إن شاء الله عندما يشفى والدك قريبا لأنى عارفة قد إيه بالك مشغول لأن أبى كان مريض والحمد لله شفاه الله:shamrock:

الحمد لله على كل حال ونشكر ربنا على سلامه باباكى ويارب بابا يرجعلنا بالسلامه ربنا يفرحنى ويفرحكوا ويشفى مرضانا جميعا ومرضى المؤمنين

Noona_Noona 13-01-2011 07:28 PM

رباب بعد اذنك بس نكمل فكره سلسله المواقف اللي كنت بدأتي فيها الموقف بتاعي هو سؤال اتسألت فيه في واحد من الانترفيوهات :
لو راكب طلب منك رقم التلفون تتصرفي ازاي؟؟؟؟

#عاشقه سراب# 15-01-2011 12:26 AM

انا متابعاكم يابناااات ..وان شاءالله يطلبووو :(

#عاشقه سراب# 15-01-2011 12:31 AM

يابنااات انا جديده شوويه في المجال ده

بس انا حلمي اشتغل مضيفه طيران خصوصا اني حكووون بحجااابي

لكن قريت انه فرصته اكبر اللي يكون معاه ثانويه عامه انجليزي وانا الثانويه بتاعتي عربي لكن الانجليزي بتاعي كوويس الحمدلله وانا اصلا مهندسه ...ايه رايكم
واعمل ايه لحد ما يجي وقت الانترفيووو ؟؟يعني ابدء اخد ايه بالظبط

hendaaa mahmoud 15-01-2011 04:39 AM

بجد انا تعبت قووووووي قوووووووي :( ليه محدش بيفهمنا حاجة ؟ ليه الـتأخير ده كله؟ :( انا حاسة اني هيجرالي حاجة حرام تعب الأعصاب ده :(
بجد خايفة قوي أضعف وأقدم في مصر للطيران لأنهم نزلو اعلان :( انا بجد عايزة الخطوط السعودية وبسسسسسسسس مش عايزة اشتغل في اي شركة تانية غير السعودية :( ياااااارب ياااارب بقى هونها علينا ونعرف اي حاجة :(

الساعة الآن 03:37 AM.