الملاحظات

قديم 24-02-2010, 08:57 AM  
  مشاركة [ 1 ]
ahmed459 ahmed459 غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

شكر غيره: 1
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
ahmed459 مازال في بداية الطريق
ahmed459 ahmed459 غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 1
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
ahmed459 مازال في بداية الطريق
Chat استفسار هام للعمل بالضيافة الجوية

فى بداية الموضوع احب اشكر كل مشرفين و اعضاء المنتدى على المجهود الى بيبذلوه و الاخلاص فى الرد على استفسارات الاعضاء .. بجد بحس ان كل المنتدى بيخاف على بعضه و بيحب الخير للاخرين و ديه حاجة عظيمة و ربنا يحافظ عليها

اولا انا كان نفسى جدا انى ابقى طيار لكن طبعا معروف الصعوبات الى بتواجه الحلم دة فى مصر لذلك وجدت ان اقرب حاجة للحلم دة هو المضيف الجوى لان الطيران بحس بجد انه متعة وسحر جميل
الموضوع بقا هو ان دلوقتى الى بيفكر انه عايز يبقى مضيف مابيعرفش يعمل اية.. يعنى مثلا انا اتخرجت السنة دية و عايز ابقى مضيف .. مش عارف اقدم السى فى فين و اكتب فيه اية لان ممكن يتصلوا و يطلبك للعمل بالشركة او يحدد انترفيو بس لمكان تانى خالص غير الضيافة الجوية ...

1-احنا هنا عايزين نكتب اسماء و عناوين شركات الطيران عشان نقدم فيها للعمل كمضيف او مضيفة جوية مثلا زى مصر للطيران فى المطار القديم .. انا قصدى يعنى عنوان المكان المختص لاستلام السى فى مثل مكتب الhr عشان لو قدمنا السى في فى اى مكتب طيران مش هنضمن انه يوصل للاتش ار و ممكن يترمى .. بس لو محدش يعرف عنوان مكتب الاتش ار يبقى خلاص امرنا لله و نسلم فى اى مكتب طيران قريب.. اتمنى انكم تكونوا وصلتوا لوجهة نظرى
2- نحدد اية فى السى فى و احنا بنقدمة عشان يبقى معروف ان صاحب السى فى دة عايز يعمل كمضيف او مضيفة جوية .. انا كاتب فى السى فى career objective : cabin crew كدة صح ولا اكتب حاجة تانية افضل؟

انا اسف انى طولت عليكم .. و اتمنى ان الموضوع دة يكون مفيد للكثير من الاعضاء .. منتظر ردودكم
و اسف انى كررت الموضوع دة تانى .. بس انا ملقتش اى ردود .. قلت يبقى هو فى قسم غلط
ahmed459 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 25-02-2010, 11:40 PM  
  مشاركة [ 2 ]
الصورة الرمزية المعتز
المعتز المعتز غير متواجد حالياً
إداري سابق
أقسام الضيافة الجوية وسلامة المقصورة

شكر غيره: 0
تم شكره 3 مرة في 3 مشاركة
المعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقدير
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى المعتز
المعتز المعتز غير متواجد حالياً
إداري سابق
أقسام الضيافة الجوية وسلامة المقصورة

الصورة الرمزية المعتز

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 3 مرة في 3 مشاركة
المعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقديرالمعتز يستحق الثقة والتقدير
إرسال رسالة عبر مراسل MSN إلى المعتز
افتراضي رد: استفسار هام للعمل بالضيافة الجوية

اهلا وسهلا بيك والله يكتبلك التوفيق
في موضوع كامل بخصوص مصر للطيران بيتناقشو فيه الاعضاء بخصوص الشركة دي
ممكن تشارك وتسأل فيه

https://www.flyingway.com/vb/showthre...806#post873806
المعتز غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

الكلمات الدلالية (Tags)
للعمل, الجوية, استفسار, بالضيافة, هام
][.. استفسارات الضيافة الجوية وسلامة المقصورة ..][