الملاحظات

موضوع مغلق

قديم 28-03-2009, 02:28 PM  
  مشاركة [ 31 ]
gina gina غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
gina مازال في بداية الطريق
عضو خط الطيران

مشاهدة ملفه الشخصي
افتراضي رد: مصر للطيران

[quote=gina;529424]انا فعلا عملت الكشف الطبى ودفعت 950 جنيه واخدت لائق لكن هما مش بيردوا المبلغ ده الا بعد ما بيخلص الانترفيو الاخير ويوفقوا وبعد كده بيردوا المبلغ اللى دفعناه فى الكشف (انتوا مش بتدفعوا حاجة خالص الا الكشف الطبي في وزارة الطيران المدني بس دة اخر حاجة بتدفعوا 950 ولو خاتي لائق هيدوكو نص الفلوس)
gina غير متواجد حالياً  
قديم 28-03-2009, 08:09 PM  
  مشاركة [ 32 ]
الصورة الرمزية sad girl 2
sad girl 2 sad girl 2 غير متواجد حالياً
نوران

sad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقدير

مشاهدة أوسمتي

sad girl 2 sad girl 2 غير متواجد حالياً
نوران

الصورة الرمزية sad girl 2

مشاهدة ملفه الشخصي
sad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقديرsad girl 2 يستحق الثقة والتقدير

يابنات مصر الطيران اساسا كوسه وربنا مش هيوفقهم ابدا لانها شركه معندهاش ضمير فى شركات خاصه كتير طالبه قدمو فيها
التوقيع  sad girl 2
ادعولى ربنا يوفقنى ويبعد عنى ولاد الحرام ويبعد عنى اذيت الناس الوحشه
sad girl 2 غير متواجد حالياً  
قديم 29-03-2009, 03:02 PM  
  مشاركة [ 33 ]
اتمنى ان اكون مضيفة اتمنى ان اكون مضيفة غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

اتمنى ان اكون مضيفة مازال في بداية الطريق
عضو خط الطيران

مشاهدة ملفه الشخصي

مرسى على ردك عليا بس انا لي سؤال تانى هو انا شكلى كويس و طوالى مناسب مع وزنى و اعرف اقدم نفسى بالانجليزى بس كنت عاوزة اسال على القطعة الى بقراها و اترجمها دى بتكون كبيرة ولا صغيرة و كلامها سهل ولا صعب هل من مجلة ام من كلمات الطيران و لو فى حاجة وقفت فيها عادى ولا لا معلش انا بطوال عليكى بس انا قلقنة و عاوزة استغل الفرصة لما تجيلى . هو انت شغالة فى اكسبريس من فترة و لا و هل فعلا الواسطة ضرورى ؟ شكرا ليكى اوى :ANSmile15:
اتمنى ان اكون مضيفة غير متواجد حالياً  
قديم 29-03-2009, 03:06 PM  
  مشاركة [ 34 ]
عضو خط الطيران

عضو خط الطيران

مشاهدة ملفه الشخصي

معلش سؤال كمان انت بتقولى هيسالونى كمان عن لية عاوزة اشتغل مضيفة الاسئلة دى بالعربى ولا انجليزى و الرد برضو ازاى؟
اتمنى ان اكون مضيفة غير متواجد حالياً  
قديم 29-03-2009, 04:06 PM  
  مشاركة [ 35 ]
sadnESS_heart sadnESS_heart غير متواجد حالياً
مخالف قوانين المنتدى

sadnESS_heart له تواجد مميز في خط الطيران
مخالف قوانين المنتدى

مشاهدة ملفه الشخصي

rubir من الواضح انك لسة جديدة ومتحمسة فالمجال انا كنت اأقصد نصلح لبعض وانا فالمجال دة من 8 سنين ووزارة الطيران المدني دي واكسبريس اتبنوا علية واعرف أغلب الموظفين لحد المديرين فكل شركات الطيران المصرية الي منتمية لوزارة الطيران المدني المصري والأجنبية وطبقا لقوانين الوزير أحمد شفيق مدير عام الوزارة لا يسمح لطقم ضيافة مستجد الموافقة الا بعد المجديدين نظرا للأولوية دة اولا وثانيا الكومسيون الطبي والدي يبقي المدير لواء طيار دكتور \مروان هو شخصيا البيمضي ويختملك الموافقة الطبية حسب عدد الدوفعات فالأستقدام ودة بياخد من يومين لأسبوع عشان مش بيمضي كل واحد لواحدة دة لو انتي كنتي خاتي لائق اصلا بدون استثناء عشان اكسبريس شركة مش معترف بيها من قبل مصر للطيران اصلا وبياخدوا اي حد وممكن تسألي بنفسك اصلا بسبب قاضايا بين مصر الطيران واكسبريس عشان مصر الطيران عايزة تاخد الداخلي كمان واكسبريسس يعني نظمي ونظمي يبقي اخو زوجة الوزير وموضايع انا اعرفها قدام هتعرفي ان هي ولا ليها دعوة بمصر للطيران اصلا بس بيقولوا كدة حسب تنسيق قرار 86 من صدور وزارة الطيران المدني ... وبعدين العشرين جنية دي انا سألت عليها طلعت للناس الجاية متأخر فبتملا ابليكشن عشان يبقي اثابت لوجودك يوم الانترفيو فالشورت ليست ودة استثناء بيعملوا فحالة وجود عجز فقط لا غير والتقديم العادي من غير اي نفقات ومصر للطيران باب التقديم مفتوح حتي الأن باليد من مدير التعينات كابتن سامي فالأدارة فمكتب مصر للطيران وبعدين انا بصحح معاكي مش بنكر عليكي بس الكلام فحدود الفهم مش اكتر وشكرا
sadnESS_heart غير متواجد حالياً  
قديم 29-03-2009, 05:02 PM  
  مشاركة [ 36 ]
مخالف قوانين المنتدى

مخالف قوانين المنتدى

مشاهدة ملفه الشخصي

سلام عليكم اخت اتمني ان اكون مضيفة زيما وضحت اختنا روبير جزاه الله خيرا هي ممكن تكون اتأخرت فالرد بس انا اقدر اساعدك لحد اما تيجي عشان الأنترفيو مش يوفتيك اولا الانترفيو هيبقي عربي او انجليش مش هتفرأ هم هيسألوك وانتي تجاوبي انجليش فعرف نفسك دة سهلة طبعا والشكل والطول والوزن بتاعك فأنا كل الهقدر اساعدك في حاجات بسيطة انك اول حاجة بعد دخول الغرفة الأقاء السلام مع الابتسامة الدائمة والتركيز بالعين علي المتكلم وظهر مفرود واتكلمي دايما فالسهل والقريب وخير الكلام ماقل ودل عشان ميبقاش في قلق وهو الطبيعي بيبقي في قلق من رهبة الانترفيو وكلنا عارفين كدة وعدم القاء اسئلة عشان بشوفها كتير ودي غلط انتي فأنترفيو يعني انتي البتتسألي ولو في أسئلة يبقي بعد الأنترفيو او يفضل مع زملائك هم بيكونوا عارفين هايخدوكي ولا لا من أول دقائق فأنتي فأيدك تعميلي انطباع جيد يساعدك لو السكور بتاعك قل في الانجليش او الثقافي واتمني تروحي فورمال بحاجتك الطالبنها كلها و تكوني نايمة كويس مرتاحة ومشرقة وطمنينا انشاء الله ربني معاكي ونقولك مبروك مقدما ولو في أي أسئلة مش هتاخر شكرا ...
قديم 30-03-2009, 01:14 AM  
  مشاركة [ 37 ]
مخالف قوانين المنتدى

مخالف قوانين المنتدى

مشاهدة ملفه الشخصي

Gina انتي مفروض ترفعي شكوة لكابتن حسني عشان تاخدي فلوس الكشف الطبي ال950 يأما تشتغلي وهما اولريدي دلوقتي طالبين ودة مش حقهم انتي لائق طبي يبقي تاخدي الفلوس ولو عملتي مشكلة وفضلتي وراهم هتشتغلي زي بنات كتير اعرفها الحقي نفسك وروحي ادارة جنوب فمكتب مصر للطيران واعملي تظلم بس مع جهة عالية مش مع حسام ولو عوزتي واسطة كلميني وانا مش هتأخر عشان انا بكرة الكوسة او يكوني شالوكي وانتي ممتازة بس حد جة بواسطة فعملوا اولوية بس لو فعلا عملتي كشف طبي وخاتي لائق طبي هساعدك ان شاء الله وربني يوفق الجميع وفالأول وفالأخر هي عملية توفيق عشان محدش يزعل بس بناخد بالأسباب الظاهرية باردوا والحق لا يضيع طول ما وراة مطالب شكرا...
قديم 30-03-2009, 12:05 PM  
  مشاركة [ 38 ]
rubir rubir غير متواجد حالياً
درجة الضيافة

rubir مازال في بداية الطريق
درجة الضيافة

مشاهدة ملفه الشخصي

مرسى على ردك عليا بس انا لي سؤال تانى هو انا شكلى كويس و طوالى مناسب مع وزنى و اعرف اقدم نفسى بالانجليزى بس كنت عاوزة اسال على القطعة الى بقراها و اترجمها دى بتكون كبيرة ولا صغيرة و كلامها سهل ولا صعب هل من مجلة ام من كلمات الطيران و لو فى حاجة وقفت فيها عادى ولا لا معلش انا بطوال عليكى بس انا قلقنة و عاوزة استغل الفرصة لما تجيلى . هو انت شغالة فى اكسبريس من فترة و لا و هل فعلا الواسطة ضرورى ؟ شكرا ليكى اوى :ANSmile15:

القطعه من مجله وبتكون قطعه صغيره نسبيا يعني تقريبا خمس اسطر والي قريتها كانت بتتكلم عن السياحه في احد البلاد مش فاكره كانت ايه والكلام الى حد ما عادي ماعدا كام كلمه صعبين شويه
انا وقفت في كلمتين والحمد لله اتقبلت
بصراحه انا مشتغلتش بالواسطه والحمد لله حظي كان كويس لكن في ناس تانيه كتير كانت الواسطه مظبطاهم جدا
انا شغاله من قريب مش بقالي كتير
وميهمكيش لو لسه عندك اي سؤال انا كنت محتاجه حد يفهمني اي حاجه قبل ما اقدم هناك وكان نفسي حد يساعدني
rubir غير متواجد حالياً  
قديم 30-03-2009, 12:21 PM  
  مشاركة [ 39 ]
درجة الضيافة

درجة الضيافة

مشاهدة ملفه الشخصي

rubir من الواضح انك لسة جديدة ومتحمسة فالمجال انا كنت اأقصد نصلح لبعض وانا فالمجال دة من 8 سنين ووزارة الطيران المدني دي واكسبريس اتبنوا علية واعرف أغلب الموظفين لحد المديرين فكل شركات الطيران المصرية الي منتمية لوزارة الطيران المدني المصري والأجنبية وطبقا لقوانين الوزير أحمد شفيق مدير عام الوزارة لا يسمح لطقم ضيافة مستجد الموافقة الا بعد المجديدين نظرا للأولوية دة اولا وثانيا الكومسيون الطبي والدي يبقي المدير لواء طيار دكتور \مروان هو شخصيا البيمضي ويختملك الموافقة الطبية حسب عدد الدوفعات فالأستقدام ودة بياخد من يومين لأسبوع عشان مش بيمضي كل واحد لواحدة دة لو انتي كنتي خاتي لائق اصلا بدون استثناء عشان اكسبريس شركة مش معترف بيها من قبل مصر للطيران اصلا وبياخدوا اي حد وممكن تسألي بنفسك اصلا بسبب قاضايا بين مصر الطيران واكسبريس عشان مصر الطيران عايزة تاخد الداخلي كمان واكسبريسس يعني نظمي ونظمي يبقي اخو زوجة الوزير وموضايع انا اعرفها قدام هتعرفي ان هي ولا ليها دعوة بمصر للطيران اصلا بس بيقولوا كدة حسب تنسيق قرار 86 من صدور وزارة الطيران المدني ... وبعدين العشرين جنية دي انا سألت عليها طلعت للناس الجاية متأخر فبتملا ابليكشن عشان يبقي اثابت لوجودك يوم الانترفيو فالشورت ليست ودة استثناء بيعملوا فحالة وجود عجز فقط لا غير والتقديم العادي من غير اي نفقات ومصر للطيران باب التقديم مفتوح حتي الأن باليد من مدير التعينات كابتن سامي فالأدارة فمكتب مصر للطيران وبعدين انا بصحح معاكي مش بنكر عليكي بس الكلام فحدود الفهم مش اكتر وشكرا

انا مش مختلفه معاك في حاجه لكن انا بحكي عن تجربتي انا وكل المجموعه الي قدمت معايا وبعدي
انا فعلا جديده زي ماقلت لجينا ومش متحمسه ولا حاجه لاني اتصدمت زي ماقلت من مستوى بعض البنات لكن مش معنى كده انهم بياخدو اي حد لان في بنات معايا في المقابله شكلهم كويس جدا واترفضو وفي بنات اتقبلو وسقطو في الكشف الطبي
الكشف الطبي فعلا مختلفناش بيطلع بعد يومين اسبوع ده اعتقد بيكون للناس الي بيطلبو منها اشعه او تحاليل تانيه لان ده الي شفته انا نتيجتي كانت بعد يومين وكان معايا بنات جايين مع اخواتهم وبيشتغلو اصلا هناك قالو ان كشفهم الطبي طلع في نفس اليوم والله اعلم ده حقيقي ولا لا
اما حكاية انها مش معترف بيها دي انا بختلف معاك لان لما كنا عندهم في مصر للطيران عرفنا ان في مدير عام (سامحني على الالقاب لاني محفظتش لكن هحاول افهمك بدون ما اقول مسميات وظيفيه غلط) وده مسؤول عن مصر للطيران كلها وتحته في اتنين مديرين واحد للخطوط الجويه وواحد للداخليه يعني الاتنين اداره واحده ومصر للطيران ليها فيها نسبة 55% وال 45% الباقي تابعه لوزارة الطيران المدني يعني مستحيل تكون مش معترفه بيها لانها ليها فيها نسبه اكتر من النص وخصوصا انها مش شركه خاصه والعقود بتاعتنا مكتوب فيها مصر للطيران للخطوط الداخليه والاقليميه اكسبريس يعني اسمها مصر للطيران اكسبريس ودي معلومات تثبت خطأ الكلام بتاعك :

EgyptAir Express is a regional airline based in Cairo, Egypt. It was established in 2006 as a regional jet subsidiary of EgyptAir
EgyptAir Express is a member of Star Alliance through the assimilation of parent company EgyptAir into the global Alliance in July 2008.
ومعنى كلمة الشركه الام:
A parent company is a company that owns enough voting stock in another firm to control management and operations by influencing or electing its board of directors; the second company being deemed as a subsidiary of the parent company.
وده السبب في انشاء اكسبريس:
EgyptAir Holding Company Chairman Atef Abdel Hamid Mostafa told ATI: “Over the past years we (EgyptAir) used to serve domestic destinations with flights that were mostly too early in the morning and too late in the evening. This was attributed to the fact that the aircraft operated on domestic operations were the same aircraft operated on international routes, given the fleet size limitation. In order to be able to serve domestic destinations with a schedule that fits all market segments and have adequate frequencies, EgyptAir decided to establish a new subsidiary that would have domestic services as a core business in addition to regional operations.”
ولمعلومات زياده الموقع هنا:
https://en.wikipedia.org/wiki/EgyptAir_Express

بالنسبه للعشرين جنيه انا مكنتش مقدمه متأخر انا قدمت وقت الاعلان وكل الناس الي قدمت بعدي وقبلي دفعوها وسألنا هناك قالو دي رسوم وكله بيدفعها
مصر للطيران بأكد ان التقديم بالايميل فقط ويمكن التقديم باليد ده للوسايط بس لكن مبيقبلوش تقديم باليد من الناس العاديه نهائيا وانا ليا اكتر من واحده صاحبتي راحت علشان تقدم وقالولها الكلام ده
انا مقلتش بتنكر عليا وطبعا المناقشه دي فرحتني جدا لانك قلتلي حاجات مكنتش اعرفها ومحتاجه اتأكد واسأل عنها علشان الواحد يعرف اكتر وكل المناقشلت مفيده لينا ولكل البنات الي عايزه تفهم
شكرا ولو في حاجه غلط في كلامي ارجو تصححها
rubir غير متواجد حالياً  
قديم 30-03-2009, 12:27 PM  
  مشاركة [ 40 ]
درجة الضيافة

درجة الضيافة

مشاهدة ملفه الشخصي

معلش سؤال كمان انت بتقولى هيسالونى كمان عن لية عاوزة اشتغل مضيفة الاسئلة دى بالعربى ولا انجليزى و الرد برضو ازاى؟

مش كل الاسئله انجليزي بس انتي جهزي نفسك للاسئله الشائعه بالانجليزي علشان تعرفي تردي على اي حاجه لو اتسألتي
الاسئله دي في جميع الشركات بتكون:
- ليه عايزه تشتغلي مضيفه
- اشتغلتي حاجه قبل كده؟
- بتشتغلي ايه دلوقتي؟
- ليه هتسيبي مجال شغلك
- شايفه في نفسك ايه يؤهلك تبقي مضيفه
- عارفه انها مهنه متعبه وهتقدري على تعبها ولا لا؟
- لو حد ضايقك على الطياره هتعملي ايه
- لو قابلتي راكب متعصب هتتصرفي ازاي
- شفتي الاعلان فين
- قدمتي من امتى
- قدمتي عندنا قبل كده ولا لا
- باباكي ومامتك بيشتغلو ايه
- شايفه الانجليش بتاعك كويس ولا لا
لكن متقلقيش هم مش بيسألو حاجات كتير يعني ممكن سؤال او اتنين من دول بس
واهم حاجه زي ما سادنس قال الابتسامه وخير الكلام ما قل ودل
الحلسه الصحيحه واللبس المناسب هم مش بيحيو اللبس الاوفر
متتكلميش وانتي بتحركي ايديك كتير حاولي تقللي من العاده دي لو عندك
الرجلين مضمومين وعلى الجنب اليمينمش رجل على رجل
الميك اب الكامل لكن الهادي في نفس الوقت يعني بلاش الوان كتير
rubir غير متواجد حالياً  
قديم 30-03-2009, 01:53 PM  
  مشاركة [ 41 ]
مخالف قوانين المنتدى

مخالف قوانين المنتدى

مشاهدة ملفه الشخصي

طبعا زيما عودتنا اختنا روبير بالمشاركة الرائعة جزها الله خيرا وضحت الأنترفيو بالظبط لخبرتها الممتازة واتمني التوفيق للجميع والشغل دة ياجماعة بالذات عايز بذل جهد شويتين ومحدش يزهق احنا كلنا تعبنا وغيرنا لسة ولكل مجتهد نصيب واحنا هنا بنساعد زيما اختي روبير قالت كان نفسها حد يساعدها عشان فعلا محدش بيساعد حد فالمجال دة ومش عايز شوية الواسطة تشغل دماغكوا عشان يبقي في دايما أمل ووالله انا واحد من الناس معايا وسايط الدنيا كلها فالطيران بالأخص ولكن موقوف من الشغل ومظلوم ومش عارف أخد حقي فالمكتوب مكتوب بس باخد بالأسباب والله المستعان فهي العملية كلها من فوق مش من تحت لازم يبقي عندكوا يقين علي الله فاحنا علي قد ما بنقدر بنحاول نساعد وهي في الأول وفالأخر مسألة توفيق بس بناخد بالأسباب الظاهرية وان شاء الله كل ال كان نفسة يشتغل ومل نقولة لا لازم تشد شوية عشان توصل ووالله في ناس أعرفها بتقدم بقالها عشرين سنة ولسة مشتغلتش كنت قاعد فانترفيو القطرية مرة لقيت شاب جمبي بيقولي نفسي اتقبل بقي بقولة انت اول مرة بيقولي دولا معاهم صورتي من وانا عندي 20 سنة وهو دلوقتي 37 فسبحان الله هي فرصة كويسة وكلة عارف وبنشوف أحسن ناس بتيجي تقدم والشتغل ياريت يساعد زملائة الا لسة وربني يوفق الجميع شكرا...
قديم 30-03-2009, 03:27 PM  
  مشاركة [ 42 ]
عضو خط الطيران

عضو خط الطيران

مشاهدة ملفه الشخصي

Gina انتي مفروض ترفعي شكوة لكابتن حسني عشان تاخدي فلوس الكشف الطبي ال950 يأما تشتغلي وهما اولريدي دلوقتي طالبين ودة مش حقهم انتي لائق طبي يبقي تاخدي الفلوس ولو عملتي مشكلة وفضلتي وراهم هتشتغلي زي بنات كتير اعرفها الحقي نفسك وروحي ادارة جنوب فمكتب مصر للطيران واعملي تظلم بس مع جهة عالية مش مع حسام ولو عوزتي واسطة كلميني وانا مش هتأخر عشان انا بكرة الكوسة او يكوني شالوكي وانتي ممتازة بس حد جة بواسطة فعملوا اولوية بس لو فعلا عملتي كشف طبي وخاتي لائق طبي هساعدك ان شاء الله وربني يوفق الجميع وفالأول وفالأخر هي عملية توفيق عشان محدش يزعل بس بناخد بالأسباب الظاهرية باردوا والحق لا يضيع طول ما وراة مطالب شكرا...

صدقنى والله انا عملت الكشف الطبى واخدت لائق وامبارح اتاكدت انهم فعلا مش هياخدونى عشان هياخدوا البنات اللى تبع الكباتن ياريت لو تقدر تساعدنى فعلا اكون شاكره ليك جدا جدا جدا وانا فعلا كنت كويسه جدا فى اللجنه مع مستر جوردان ومش فى حد قالى اى ملاحظه زى بنات كتير كانت فى الانترفيوا وانا كلمت حسام امس وسالته على النتيجه فضل يقولى اصلة كنت مرضى الاسبوع اللى فات وهكلمكم خلال اليومين دول اقولكم النتيجه بس انا عارفه اللى هيحصل فياريت لو تقدر تساعدنى
gina غير متواجد حالياً  
قديم 30-03-2009, 03:56 PM  
  مشاركة [ 43 ]
مخالف قوانين المنتدى

مخالف قوانين المنتدى

مشاهدة ملفه الشخصي

يا أختي العزيزة بتحصل فأحسن ناس و ملكيش دعوة بحسام انا بعتلك ايملي ورقمي الشخصي وربني يوفق
قديم 30-03-2009, 05:09 PM  
  مشاركة [ 44 ]
haba ahmed haba ahmed غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

haba ahmed مازال في بداية الطريق
haba ahmed haba ahmed غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

مشاهدة ملفه الشخصي
haba ahmed مازال في بداية الطريق

انا كمان قدمت فى مصر للطيران وعملت الانترفيوا والكشف الطبى طبعا وكنت لائقه طبيا وكنت فى امتحان الانجليش الاسكور بتاعى 83% كنت اعلى سكور فى الكشف وكل يوم اتصل بمستر حسام يرد عليه ويقولى بكره كابتن شريف لسه لم يبلغ النتيجه ماعرفش اعمل ايه
haba ahmed غير متواجد حالياً  
قديم 30-03-2009, 05:46 PM  
  مشاركة [ 45 ]
مخالف قوانين المنتدى

مخالف قوانين المنتدى

مشاهدة ملفه الشخصي

يا هبة ماهو حسام موظف غلبان ميقدرش يدخل فشغل كابتن شريف جلال لازم نستني الرد الأول وبعد كدة نحكم وانشاء الله خير واتمني التوفيق للجميع..
قديم 30-03-2009, 10:30 PM  
  مشاركة [ 46 ]
zineb cherki zineb cherki غير متواجد حالياً
عضو خط الطيران

zineb cherki مازال في بداية الطريق
عضو خط الطيران

مشاهدة ملفه الشخصي
افتراضي رد: Avis pour tt les Marocaines

salamo 3alaykom

الخطوط الإماراتية راح حتكون بالمغرب في شهر ٢ إلي مهتمة ترسل أوراقها للعنوان المبين في الصورة

BON COUARGE A TT LE MONDE

salam momkin n3rf fin gadi ykon l mtihan wach ca sa ola rabat wach ym kn li ndwzo wakha mzal mabditch l information ana 3ndi bac repond moi svp
zineb cherki غير متواجد حالياً  
قديم 30-03-2009, 10:33 PM  
  مشاركة [ 47 ]
عضو خط الطيران

عضو خط الطيران

مشاهدة ملفه الشخصي
افتراضي رد: Avis pour tt les Marocaines

salam momkin n3rf wach ymkn li nchark f l entretien wakha makan9rahach je suis une jeune fille marocaine j ai 19ans eai eu mon bac en 2007 repond moi svp
zineb cherki غير متواجد حالياً  
موضوع مغلق

الكلمات الدلالية (Tags)
avis, les, marocaines, pour
][.. اعلانات وظائف الضيافة الجوية وسلامة المقصورة ..][