قديم 16-06-2008, 12:40 PM  
  مشاركة [ 36 ]
الصورة الرمزية Noorhan
Noorhan Noorhan غير متواجد حالياً
امة الله باحثة عن المعرفة

شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
Noorhan مازال في بداية الطريق
Noorhan Noorhan غير متواجد حالياً
امة الله باحثة عن المعرفة

الصورة الرمزية Noorhan

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
Noorhan مازال في بداية الطريق
Welcome رد: أساسيات العمل في وكالات السياحة والسفر

اقتباس: المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RoMioX
ان شاء الله الاسطوانة التى تعمل الأخت لحن الأخوة على رفعها للمنتدى ستفيد الكثيرين
و بها كورسات تعليم Amadeus Galileo Sabre Abacus و التعليم تفاعلي يعنى ان شاء الله أقصي استفادة جعله الله فى ميزان حسناتها يا رب فهى أخت كريمة تعامل الله قبل أن تعامل عباده جازاها الله خيراً.
ان شاء الله مع تعدد المواضيع حول نظام Sabre سيتم عمل قسم مخصص لها و فريق عمل أسوة بباقي الأقسام .. بس أنا عندي سؤال مجنني ازاى أعمل الـ Double Dagger الموجودة فى ادخلات سيبر‡ أنا عشان أجيب الرمز هنا دورت على النت و عملت copy , paste :f56ar:
البداية مع البرنامج غير مريحة بس ان شاء الله أتعلمه مع الأخوة و الأخوات .. بالمناسبة كل من سأل عن البرنامج من الأخوات و لا أذكر أحد من الأخوة طلب البرنامج هل هو برنامج نسائي

و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

انا كمان عندى مشكلة مع الرمز دة وفى رمز كمان عبارة عن مربع جواه علامة x
انا عايزة استفسر ازاى اكتبهم

اهلا يا جماعة ازيكوا كلكوا وحشتونى
انا اسفة جدا بقالى كتير مدخلتش المنتدى معلش ظروف و اسفة جدا على التأخير فى الردود كنت مشغولة بخطوبتى عقبال عندكم جميعا
بالنسبة لسابر والله يا جماعة الموضوع سهل جدا و متقلقوش ربنا معاكو وانا كمان مستعدة لاى مساعدة
بالنسمة للرموز :
اولا: رمز ‡ هذا الرمز اسمه cross of lorraine , واذا كنت ظبطت اعدادات سابر على sabre keyboard (من options )فعندما تضغط على حرف ال ط تحصل على الرمز و هذا الرمز يستخدم فى كثير من اوامر سابر ومن استخداماته التعبير عن الاضافة او بمعنى اصح بدلا من علامة الزائد +

ثانيا: رمز ¤ او المربع بداخلة x فهو اسمه change و نحصل عليه بمجرد ضغطنا على حرف ال ج فى لوحة المفاتيح و هذا الرمز اسمه يدل عليه فنستخدمه للتحويل من area الى اخرى فى النظام او للدخول مباشرة فى امكانية الحجز (availablty )على شركةالطيران مباشرة واستخدامات اخرى متعددة فى اوامر سابر المختلفة
وانا فعلا اضم صوتى الى اصواتكم فى عمل قسم لسابر
و ايضا اريد ان اسال عن الاسطوانات التى وعدت بها الاخت لحن الاخوة و التى سوف يجازيها الله كل خير عنها و حتى اذا لم ترفعها يكفيها الثواب

واحب ان اؤكد مرة اخرى على استعدادى التام فى اى وقت على المساعدة فى سابر و بعدين يا جماعة على الاقل ارد حاجة من جمايلكوا لان انا باستفيد جدا من المنتدى فى البرامج التانية زى اماديوس
واسفة مرة اخرى للتأخير على الرد
التوقيع  Noorhan
Noorhan
اللهم اغفر لى و لوالدى و للمؤمنين و المؤمنات
https://www.shbab1.com/2minutes.htm
Noorhan غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس