الموضوع: بصراحة
قديم 10-07-2011, 11:46 AM  
  مشاركة [ 3 ]
الصورة الرمزية diver_2010
diver_2010 diver_2010 غير متواجد حالياً
الدرجة الاولى

شكر غيره: 0
تم شكره 7 مرة في 4 مشاركة
diver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقدير
diver_2010 diver_2010 غير متواجد حالياً
الدرجة الاولى

الصورة الرمزية diver_2010

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 7 مرة في 4 مشاركة
diver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقديرdiver_2010 يستحق الثقة والتقدير
Egyptairicon رد: بصراحة

طيب يا صاحبي وليش ما تعملو ايفينت للاردن واحنا في عنا طيارين مستعدين انهم يشاركو بس ليش دائما خاصة في مصر بيفضلوا الافينت يكون داخل مصر او لاوروبى يعني ليش ما يصير في ايفينت دائم للاردن انا مش عارف ليش بعض الشباب في مصر ما بيحبو يتواصلوا مع اي بلد عربي وانتو عارفين انو هاد غلط

كابتن يازن معظم الشباب المصري الي بيطير كتير منهم عايش خارج مصر و انا واحد منهم و كمان المواعيد يعني لما واحد مثلا يكون عنده وقت فاضي و يحب يطير بتصادف ان الطيارين او المطار بيكونوا مش موجودين في وقتها ثالثا مثلا انا واحد من الناس اللي دائم الطيران بعد منتصف اليل بتوقيت الدول العربية و السبب ان في مكان اقامتي في اسيا بيكون عندنا الصبح طيب بس انا معاكم ان الترافيك لازم يزيد عدد رحلاته و الطيارين عددهم غير كاف لتلك التغطية المطلوبة و عموما الله المستعان و كتير جدا انا بنزل الأردن مش بيكون في حد في المطار غير ان الترافيك العربي عموما زي قطر و السعودية و المغرب و الأمارات من اكثر الدول اللي انا بطير منها او ليها بخلاف ايضا الطيران لشرق اسيا سانغفورة و تايلاند و غيره .

اما صاحب الموضوع الكابتن جاسر كان اتفق معايا في يوم اننا نعمل ايفنت لأسيا و كننا محددين الميعاد و مأكد انه قادم ولم يأتي يا ريت يا كابتن جاسر تلتزم الاول بالمواعيد قبل ما تشتكي الطيران المصري من فضلك . لأننا كننا منتظرين في المطار . يعني يا ريت نتكلم بالحق .

بالنسبة ان الطيارين المصررين بيبحوا يطيروا لأوروبا او اي جهه خارج الأطار العربي فهذه حرية شخصية يطير في الطار العربي او خارج الأطار العربي يعني عادي هو ليس ذنب او جرم علي الطيار انه لازم يطير في الانحاء العربي يا ريت نبسط المواضيع بدون تضخيم معانيها و نسيمها عدم رغبة في التواصل و عموما الشاب المصري بطبيعته واسع الأفق يحب التطلع بلا حدود و ليس غلط كما تقول انه يتواصل مع غير العرب التواصل مع جميع انحاء العالم مطلوب للخبرة و التعلم و الأستفادة . و سواء عربي او غير عربي كلنا بشر و كلنا واحد امام الله سواء عربي او غير عربي . و مع احترامي للجميع . و كل من له رأي أخر .
التوقيع  diver_2010
diver_2010 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس