قديم 11-07-2010, 01:53 PM  
  مشاركة [ 3 ]
الصورة الرمزية Flyingway Captain
Flyingway Captain Flyingway Captain غير متواجد حالياً
TO/GA
][ نائب مراقب أقسام ][
][الطيران التشبيهي][

شكر غيره: 964
تم شكره 720 مرة في 403 مشاركة
Flyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقدير

مشاهدة أوسمتي

Flyingway Captain Flyingway Captain غير متواجد حالياً
TO/GA
][ نائب مراقب أقسام ][
][الطيران التشبيهي][

الصورة الرمزية Flyingway Captain

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 964
تم شكره 720 مرة في 403 مشاركة
Flyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقديرFlyingway Captain يستحق الثقة والتقدير
Egyptairicon رد: تعال معانا و افتكر اول طائرة اتعلمت عليها و عملت بيها رحلة كاملة و من اى مطار

هلا اخوى .... فكرة موضوعك وايد حلوة و جديدة.... انا اول ما تعلمت علية اهو فلايت سيمليتر 98.... و كانت الطيار ة اللى كنت دايم اطير فيها اهى ال 737 بس طبعا اللى كان يشوف طيرانى عليها يموت من الضحك ( حده يفشششششششل )

بعدين شريت فلايت سيملتر 2002 و بديت من الصفر على طيارة السيسنا 172 تعلمت عليها عدل و بعدين تعلمت على طيارة 737 الستاندر ......خذت وياى 3 اشهر لى ما اتقنتها...... و اول رحلة كاملة اسويها بدون اخطاء كانت على ال 737 ستاندر و كانت من مطار الكويت لى مطار الملك خالد بالرياض

و لمن نزل الفلايت سيمليتر 2004 و انتشرت الطيارات البروفيشنال صرت اطير عليهم بس واجهتنى صعوبات وايد لان الطيارات الستاندر اللى انا كنت اشوفها وايد صعبة بالاول .....اطلعت وايد سهلة بالنسبة للطيارات البروفيشنال.......بس الحين الحمدلله صرت خبيييييييييير (اقولك من 98 )

و الحين الطيارات اللى اطير عليها

WILCO A320 - A330 - A340

PMDG B737 - B747

PSS 777

و احب اضيف شغلة..... اللى يحب الطيران صج راح يتعب و يثابر لى ما يتعلم صح....يعنى انا مثلا .....جهاز مثل ال FMC لل PMDG 747 قعدت شهر اتعلم و اتدرب علية لى ما اتقنتة يعنى اللى ابى اقولة......ان الانسان لايمل بسرعة ولا يقول لا انا ماراح اقدر.....لازم يتعب و يغلط بالاول عشان يتعلم عدل.....وياسلام لو انة يتعلم بروحة بدون ما احد يقولة.....لان اللى راح يغلط فية و يتعلم الصح ماله......راح يثبت بتفكيره و ماراح ينساه مرة ثانية

يااااااااااااااااه مشوار كبير اوى رتبتك دلوقتى تكون وزير الطيران ههههههههههههههههه

شكرا على مرورك
التوقيع  Flyingway Captain

Flyingway Captain غير متواجد حالياً