قديم 02-05-2010, 09:28 PM  
  مشاركة [ 457 ]
الصورة الرمزية عاشق الماجيكو
عاشق الماجيكو عاشق الماجيكو غير متواجد حالياً
Flying Way

شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
عاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقدير

مشاهدة أوسمتي

عاشق الماجيكو عاشق الماجيكو غير متواجد حالياً
Flying Way

الصورة الرمزية عاشق الماجيكو

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
عاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقديرعاشق الماجيكو يستحق الثقة والتقدير
افتراضي رد: الأستفسارات السريعة .. ضع استفسارك لتجد الأجابة السريعة

السلام عليكو ورحمة الله وبركاتة
انا اخوكم براء محمد بهاء الدين وانا من عشاق الطيران وانا عرفت بالمبلغ المصاريف
ولكن استفساري هو:
....انا عندي 20 سنة وانا بدرس علوم حاسب وماودها صعبه جدا عليه علشان كلها برمجة ورياضة بحتة فاكنت عايز اعرف ايه المواد العملي والنظري بتاعة الطيران وبالنسبة للمصاريف هل لو قدر الله ونزلت في ماده من المواد او رسبت وده بأذن الله مش هيحصل ده مجرد استفسار..ان انا هدفع المصاريف دي تاني ولا ايه

اخي براء كيف حالك اتمني ان تكون بخير
بخصوص دراسة الطيران هي عبارة عن دراسة نظري وعملي
النظري يكون فيها الاختبارات تحريري وشفوي
بخصوص النزول في المواد دة شئ ممكن ولكن تختبر المادة مرة ثانية ويتكلف اعادة الاختبار حوالي 100 دولار فقط وبعد النجاح في النظري تكمل ساعات الطيران الخاصة بالرخصة التي تدرسها
اي اقصد انك تدرس اول رخصة وهي PPL دراسة نظرية وبعد ذلك تقوم بالطيران العملي عددساعات معينة كرخصة اولي
وبعد ذلك تقوم بدراسة رخصة IR-CPL نظري وبعد ذلك تكمل عدد ساعات الطيران العملي
واتمني لك التوفيق

التوقيع  عاشق الماجيكو
[SIGPIC][/SIGPIC]
عاشق الماجيكو غير متواجد حالياً