قديم 13-01-2010, 09:25 AM  
  مشاركة [ 6 ]
الصورة الرمزية Cpt.Mohammed
Cpt.Mohammed Cpt.Mohammed غير متواجد حالياً
][Flight Simulator][
[[ FS Professional ]]

شكر غيره: 18
تم شكره 145 مرة في 73 مشاركة
Cpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقدير

مشاهدة أوسمتي

Cpt.Mohammed Cpt.Mohammed غير متواجد حالياً
][Flight Simulator][
[[ FS Professional ]]

الصورة الرمزية Cpt.Mohammed

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 18
تم شكره 145 مرة في 73 مشاركة
Cpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقديرCpt.Mohammed يستحق الثقة والتقدير
افتراضي رد: كيفية تخطيط رحلة بأستخدام برنامج FsPassenger بالـ PMDG B-744 علي الـ IVAO ..

ما شاء الله شئ رائع وموضع جميل ومنظم
بجد تسلم الأيادي وشرح سهل

ولكن أنا عاوز اسئلك على عدة أشياء:
1- أنا اتذكر إن لو عدلت في ملف الـFSPASS علشان تلغي الكراش في الهبوط كان بيأدي إلى أعطال أخرى والمعروف عنها عدم نزول عجلات الهبوط في الفاينل
2- عاوز لو سمحت روابط كلاً من :
أ- FSPASSلل2004
ب- ال747 PMDG
ج- سينري القاهرة لل2004

سؤال: هل لو لم تقم بملئ الوقود ببرنامج FSPASS سيعطيك خطأ في آخر الرحلة يخبرك بأنك لم تخطط للوقود بالشكل الصحيح ويخصم منك نقاط ؟

مع خالص وأرق تحياتي

واحدة واحدة عليا يا عم كريم ... :iconloli:
بص يا سيدي .. انا كنت شاكك كدا زيك , بس عملت بالـ FsPassenger رحلات كتير اوي ... و أون لاين كمان .. ومحصلش اي مشاكل في اي مرحلة من مراحل الرحلة .. زي السكينة ف الحلاوة ..

أتفضل يا كريم ..

برنامج FsPassenger .. كامل بالسيريال علي فكرة السيريال شغال 100% .
حمل الآن طائرة pmdg747 + ملف صبغة السعودية
حصريا|سينيري مدينةالقاهرة
انفراد | سينيري مطارالقاهرة الدولي | حصريا

بالنسبة لسؤالك الأخير : لاء - الـ FsPassenger ملهوش دعوة بكمية الوقود .. حتي تلاحظ اني محططتش كمية الوقود من البرنامج نفسه .. أستخدمت قايمة الـ PMDG .. المهم انك توصل مطار الوصول و خلاص ..
متقلقش مش هيخصم منك ولا نقطة حتي لو طلعت وانت تنكاتك فاضية ..

هههههههه حلوة احقنا بالتثبيت دي
مش عاوز اقولك انا عاوز انقل الموضوع لقسم الدروس والشروحات
ده الراجل متكلمش كلمة واحدة عن الايفاو في الموضوع
ده درس FSPASS و PMDG
لالالا انا افتكرت انه جاب سيرة الايفاو مرة في سطر
هههههههههههههه

معلش يا محمد ..أحمد هوا اللي فتح النار عليك مش أنا
خالص تحياتي :)))))

ههههههههههه تصدق ان الشرح ده اساساً كان هيبقي من اول ما بنشغل السيميوليتور .. لغاية ما نطفيه ؟؟؟؟

عملت رحلة جميلة من مطار القاهرة لمطار الغردقة اون لاين - و قعدت اخد في صور طول الرحلة .. بعد ما خلصت الرحلة و جيت أضبط الصور ع الفوتوشوب عشان أعمل الشرح ... لقيتهم حوالي 120 صورة ..
أضايقت و صممت اني أكمل الشرح ولو جزء بسيط منه .... بس متقلقش ناوي ان شاء الله أضبط باقي الصور و أكمل الشرح من البداية لغاية النهاية عشان خاطر عيون الناس المبتدئين الحلوين , عشان كدا كتبت في نهاية الشرح الي اللقاء قريباً في الشرح الخاص بالمبتدئين من البداية .....
استني عليا كام يوم كدا بس .. هشتغل في الشرح ده بالتدريج عشان محتاج شغل جامد ..

ان شاء الله يكون الشرح اللي هعمله ده زي موسوعة للمبتدئين خاااالص .. من أول Online علي الإيفاو , لحد Offline ..
عشان محدش يسأل اي سؤال في اللإيفاو خالص ( همشيلك الزباين ) ..

تحياتي
التوقيع  Cpt.Mohammed
Mohammed Sayed
Flight Dispatcher

INGIN Airways Cairo Hub Manager
IVAO Simmer

Cpt.Mohammed غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس