قديم 11-09-2009, 05:39 AM  
  مشاركة [ 1 ]
الصورة الرمزية captain_medo
captain_medo captain_medo غير متواجد حالياً
كابتن طيار

شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
captain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقدير

مشاهدة أوسمتي

captain_medo captain_medo غير متواجد حالياً
كابتن طيار

الصورة الرمزية captain_medo

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
captain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقديرcaptain_medo يستحق الثقة والتقدير
Chat مشروع نقل جرافيك الاكس لل 2004 ( لخبراء المحاكيين فقط !!!)

بسم الله الرحمن الرحيم

اهلا بكم اعضاء المنتدى العزيز ,, انا قررت انى اناقشكم فى الموضوع دة لانة شغل بالى كتيير وخصوصا بعد ما استخدمت المحاكى اكس وشوفت اد اية الجرافيك جمييل جدا لكن للاسف مثل الاغلبية اشاهد الجرافيك فى معاناة من البطئ وماينوبنى غير حرقة الدم والحيرة الكبيرة مابين جرافيك الاكس واضافات ال 2004 وقولت فى بالي لية مانجمعش ما بينهم بتفكيرنا ودماغنا احنا مش الاجانب وفى نفس الوقت لا يؤثر على اداء اغلب الاجهزة المتواضعة او على الاقل ميكونش تأثير بشكل
كبير !!!!!!

وطبعا انا قبل ماطرح الموضوع دة انا حاولت اعمل فيها خبير زماني وعصري واحاول اعادل مابين الاكس وال 2004 عن طريق نقل السينيري والتكستشورز للمحاكي خصوصا بعد مالقيت انى الكمبيوتر بيعطي خيار استبدال الملفات وافتكرت اني انجزت وجيت اشغل المحاكي 2004 وكانت النتيجة !!!؟؟ المحاكي بااااااظ ومبيكملش لودينج:redcart::redcart:!!

وفكرت اني استعين بخبراء المنتدى واستفيد بخبرتهم فى المحاكيين في الموضوع دة وعلى رأسهم كابتن مروان حامد واحمد حسين وكابتن حاتم وكل الكباتن اللى رافعين راس المنتدى ونعمل دراسة فيها تفاصيل نقل ملفات الاكس لل 2004 بدون تلف المحاكي او التاثير بشكل كبير علية وهما كالاتى :

1- كيفية استبدال المبانى والارضيات وشكل الصحراء لتكون متوافقة مع المحاكي 2004
2-كيفية اضافة بعض التفاصيل مثل عربات ال push back وسيارات الخدمات فى المطارات
3- السيارات المتحركة فى الشوارع وانعكاسات المبانى والطائرات على المياة

انا عارف ان الموضوع مش بالسهولة دية ولو كان بالسهولة دية كانو عملوة الخواجات وخصوصا الشرطين 2 و 3 لصعوبة اكتشافهم واعمالهم للتوافق مع المحاكي الفقير

لكن الحكاية اني عندي امل اننا ننجز حاجة عظيمة زى دية بخبرتنا احنا ولو حتى بالتدريج ونجمعهم كلهم ونقول اننا نقدر نعمل حاجة ننافس بيها اكبر الشركات اللى برة اللى معملتش اللى عملناة حتى ولو بفلوس

عارف انها حاجة مش سهلة بس على الاقل نحاول نجتهد ونساعد بعض على قد مانقدر للوصول للحلم دة عشان الناس اللى مش قادرة تشغل الاكس تشغل ال2004 زيها زى الاكس ومش كدة وبس لا دية بتستمتع باضافتها العديدة فى نفس الوقت

ارجو ان تتجاوبو معي ونحاول نناقش الصعوبات ونلاقيلها حل وفى انتظار ردودكم واسف جدا على الاطاااالة ,,تحياتى

أخر النتائج و التطورات التي تم التوصل اليها :

الصور

captain_medo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس