قديم 01-08-2009, 06:40 PM  
  مشاركة [ 33 ]
الصورة الرمزية aeroplane333
aeroplane333 aeroplane333 غير متواجد حالياً
الدرجة الاولى

شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
aeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقة
aeroplane333 aeroplane333 غير متواجد حالياً
الدرجة الاولى

الصورة الرمزية aeroplane333

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
aeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقةaeroplane333 يستحق الثقة
افتراضي رد: اذا كان عندك اى سؤال فى كيفية الطيران على الطائرات البروفيشونل تفضل هنا

كيف الحال يا كابتن

انا عندي مشكلة اول مره تطلعلي في pmdg747
كنت شغال على FSX +acceleration (نسخ اصليه)
مسحت المحاكي من جهاز ورجعت نصبتو من جديد
بس بدون acceleration
ونزلت الطياره وكل شي بنفس الخطوات
المشاكل هي:-
IRS لمن اعمل Align وتطلع الرسالة حق الFMC كل ما انسخ الموقع واحطها في rsk5 يرجع من جديد enter irs position
وتطلع رسالة IRS left
والدرجه حقت الفلابس تسيير على 30 بس الفلابس ما يتحرك وفي بعض الاشياء مختفية من الشاشات.
كل شي في مشكلة انا مؤشر عليه موجود بالصورة

انا عارف اني كترت اسئلة بس ارجوك ساعدني ما كان

فيها ولا مشكلة

الف شكر

اهلا وسهلا بك فى الموضوع بالنسبة لسؤالك هو لا يتعلق بكيفية الطيران لكن يميل اكثر الى المشاكل التقنية لكن انا بحاول احلهالك بالنسبة للانذارات
FMC MESSGAE معناها يوجد رسالة ب الاف ام سى و يروح الانظار بمجرد الضغط على زر CLR فى الاف ام سى
بالنسبة لIRS LEFT ده لانك معملتش ALIGN للIRS قبل الطيران و من كلامك انت بنصب المحاكى من جديد فلازم تتاكد انك عملت الIRS على خمسة عشر ثانية و ليس عشرة دقائق
بالنسبة للYAWDAMPER UPPER AND LOWER الاانذار ده هيروح اول اما الIRSيتعملها ALIGN
بالنسبة للAUTO LAND ده برده هيروح بعد الALIGN
اما بانسبة للشاشة نفس الكلام لازم ALIGN
بالنسبة للفلابس اعتقد انه مشكلة تقنية و ممكن تكون علشان الIRS
بس انا انصحك بأنك تشيل الطيارة و تحطها تانى و لو منفعش جرب نسخة اخرى او قولى و انا اديلك نسخة اخرى
منتظر النتيجة
التوقيع  aeroplane333
aeroplane333 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس