قديم 27-07-2009, 02:30 PM  
  مشاركة [ 26 ]
الصورة الرمزية musican
musican musican غير متواجد حالياً
مساعد طيار

شكر غيره: 1
تم شكره 3 مرة في 2 مشاركة
musican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقدير
musican musican غير متواجد حالياً
مساعد طيار

الصورة الرمزية musican

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 1
تم شكره 3 مرة في 2 مشاركة
musican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقديرmusican يستحق الثقة والتقدير
افتراضي رد: اذا كان عندك اى سؤال فى كيفية الطيران على الطائرات البروفيشونل تفضل هنا

العفو يا كابتن
مبروك لحل المشكلة الاولى ....بالنسبة للثانية اظن انى اكتشفت الحل...بس علشان اتأكد ممكن تقلى كيف بتختار مدرج الهبوط و اسم المدرج اللى انت اختارته بالتحديد و الnav data cycle بتاعتك
لان من سؤالك انت بتقول بعالج الدسكونتينيوتى بأن انت تختار المدرج مكان المدرج و ده صحيح نوعا ما لان قبل المدرج بيكون فيه نقاط اخرى على اسم المدرج يعنى خلينا باخذ مدرج 05L المفروض انه قبلة نقطة CI05L و كذا نقطة لكن انا مش فاكر اسمهم بصراحة
اما بالنسبة لزر الابروتش فممكن تقلى الرسالة بالظبط اللى بتطلعلك لانه فيه انواع كتيرة من INAVLID منتظر ردك

هههههههههههه تؤمن بالله يا كابتن aeroplane333

انا كنت ماشي صح وحليت مشكلة الديس كينتيوينيتي بحيث اخلي مكان المربعات نقطة العبور CI33L وتضبط معاي واشتغل الأبروتش واكتشفت إني كنت مسسسسسستعجل المفروض استنى شوي حتى اوصل نقطة العبور وبعدين اشوف ايش اللي راح يصير.
وسبب مشكلة رسالة الإنفاليد هو وجود نقطة عبور مبهمة (المربعات).
واشتغل الأبروتش في الأخير بشكل طبيعي لما وضعت نقطة عبور ماقبل المدرج
CI33L

بس انا استعجلت وما صبرت واعتقدت بأن الأبروتش لن يعمل بشكل صحيح والحمد لله اشتغل خلاص وصرت محترف وعملت رحلات إلى جدة والدمام والبحرين والقاهرة نياهاها.

وختاماً ألف شكر يا كبتن aeroplane333 على رحابة صدرك ومساعدتك لإخوانك.

وتقبل خالص تحياتي.
Musican
التوقيع  musican
ما أجمل لحظات التأمل والتفكير
musican غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس