قديم 23-12-2007, 09:32 PM  
  مشاركة [ 17 ]
الصورة الرمزية gogoo
gogoo gogoo غير متواجد حالياً
][ مشرفة سابقة ][
][ الضيافة الجوية وسلامة المقصورة][

شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
gogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقدير
gogoo gogoo غير متواجد حالياً
][ مشرفة سابقة ][
][ الضيافة الجوية وسلامة المقصورة][

الصورة الرمزية gogoo

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
gogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقديرgogoo يستحق الثقة والتقدير
افتراضي رد: والله قصة مؤثرة تخلي عيونك 10على 10 ام استهزأت بطفلها؟؟؟ (لا تستهزؤون من اسئلة الأطفال وشوفواا شو صار )!!! أدخل ش

الله يرحمهم برحمته التي وسعت كل شيء والله يا اخي انا ما قدرت امسك نفسي من البكاء بعد ما قراءت القصه المؤثره لكن لو دلت القصه ديه على شيء تدل على اد ايه فيه اباء وامهات حتى ما بينصتو لابنائهم بالرغم من ان في السن ده مهم اوي ان اركز مع طفلي وانتبه ليه جيدا وكل ما يسال عن شيء احاول اوصله له حسب مدى ادراكه للموضوع عشان انمي عنده حب المعرفه والتفكير
وكمان القصه ديه نبهتني لشيء اخر وهو عدم متابعة الام ديه لاولادها يعني الطفل ده الله يرحمه اخذ السكين وطلع مع اخته فوق السطح من غير ما امهم تاخد بالها او لانها كانت مشغوله مع اخوهم الثالث رحمه الله ايضا وده كله ليه علشان احنا بنجيب عيال من غير ما نعرف ازاي نربيهم او ازاي نقدر نتحمل مسؤليتهم يعني انا شايفه ان لازم يكون في فرق مناسب بين الطفل والثاني لايقل عن 4سنوات ولو انا مش شايفه في نفسي القدره على تحمل المسؤليه يبقى لا انجب من اصله خير ليا من اني اعرض روح للخطر بسبب عدم قدرتي على تحمل المسؤليه
واذكر كل اب وام ربنا لما خلقنا ميزنا عن الحيوان بالعقل يعني ديه نعمه يجب اني احافظ عليه وعمل على تطويرها مش اعمل علي هدمها والغائها بفضل المعلومات الغلط الي بقولها لولدي واكرر ثانية لو حد حس باءن مش عنده القدره على انه يتحمل مسؤلية طفل يبقى انه ما ينجبش يكون افضل بكثير له
واسفه على الاطاله عليكم والف شكر ليك يا اخويا على طرحك للموضوع المهم ده
التوقيع  gogoo
gogoo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس