قديم 19-09-2012, 10:43 AM  
  مشاركة [ 52 ]
dany dany غير متواجد حالياً
مساعد طيار

شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
dany مازال في بداية الطريق
dany dany غير متواجد حالياً
مساعد طيار

مشاهدة ملفه الشخصي
شكر غيره: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
dany مازال في بداية الطريق

معلش يا جماعة الى بيبعتولى مسج ان لسه جديده فى المنتدى ومش بقدر اشوف الرسايل عشان لازم اعمل 10 مشاركات بصى هو الليسنينج مش سريع ولا حاجه بس فى جمل مش واضحه اوى هو كذا ديالوج وكل ديالوج عليه من 4 - 6 اسئلة هو بيبدا بديالوجات سهله وبعدين بيبقى صعب تدريجيا اخر 2 ديالوج الكشكله فيهم انهم كانو طوال مش قصيرين فلازم تركزى فيهم عشان تفتكرى وانتى بتجاوبى على السؤال لانه سعات فى ديالوج بيقول ارقام وفى السؤال يسألك عن رقم منهم يعنى مثلا كان فى ديالوج عن شركة بتعمل صفقات مش عارفه بتاعة ايه ولازم تدفعى 700000 قبل الميعاد الفلانى لان لو اتاخرتى بتدفعى 900000 وبعدين يقوم سالك هو كان المفروض تدفعى كام وفى قطعه ديالوج تانى كان رخم حوار بين دكتورين جراحين تجميل بيتكلموا عن العمليات مشكلته انه كان طويل
اما القطع مش قطعة واحده دول من 10- 15 مش فاكرة بالظبط بيبتدوا بقطع صغيرة 3 ستور وبعد كده بتزيد تدريجيا لقطع اطول واصعب وكل قطعه عليها من 4 - 6 اسئلة
يا جماعة انا مش مضايقه من الاسئلة الى عاوز يستفسر عن حاجه يسال عادى انا نفسى اطمنكم لانى كنت قلقانه زيكم
نصيحتى الى شايفه نفسها مناسبه تجهز ورقها بسرعة وتروح تقدم وامر الامتحان ساهل هيكون عندك وقت طويل قبليه تذاكرى
dany غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس