:: Flying Way ::

:: Flying Way :: (https://www.flyingway.com/vb/index.php)
-   شركات الطيران (نقاش وإستفسار) Airlines discussion (https://www.flyingway.com/vb/forumdisplay.php?f=114)
-   -   شركه سحاب للطيران (https://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=48561)

coconut17 08-03-2009 04:11 PM

شركه سحاب للطيران

يا ترى فى اى حد يعرف حاجه عن ميعاد تشغيل شركه سحاب للطيران فى مصر وهل هتكون طيران منتظم ولا شارتر؟
وهل هيه فعلا تابعه لشركه الجزيره فى الكويت ؟
اسفه على الأسئله الكتير بس لو حد يقدر يرد عليا يبقى شكرا جدا.

كل سنه وانتوا طيبين بمناسبه المولد النبوى الشريف

إمبراطور الطيران 08-03-2009 06:51 PM

رد: شركه سحاب للطيران

اختي سحاب هي شركة تأجير طائرات أسستها طيران الجزيرة

لم اسمع عن تحويلها لشركة طيران لنقل المسافرين

تحياتي

coconut17 08-03-2009 07:23 PM

بس هو فى شركه فى مصر اسمها سحاب للطيران لسه فى مرحله بدء االتشغيل
ممكن تكون غير شركه سحاب لتأجير الطائرت
ياريت لو حد عنده معلومات عنها يقولى
شكرا على مساعدتك.

semsemagdy 26-03-2009 01:14 AM

ايوه فعلا فى شركة سحاب للطيران موجوده فى مصر فى القاهره فى مصر الجديده بس الحقيقه انى اللى عرفته وشبه انى متاكده منه ان مش هيا دى سحاب اللى بقولو عليها تبع الكويت لأنها مالهاش علاقه بيها خالص وبيقولو انهم هايشتغلو فى المنطقه العربيه ويا ريت لو حد يعرف حاجه تانيه يقولنا

semsemagdy 26-03-2009 01:15 AM

سورى يا جماعه قصدى فى مدينة نصر

nor_islam 28-03-2009 11:43 PM

ياريت لو حد يعرف اى تفاصيل عن شركة سحاب اللى موجودة فى مدينة نصر يقولنا عليها.وهل هما طالبين مضيفين فى المرحلة دى واية نظام شغلهم ومرتباتهم..
وشكرا مقدما لكل الاخوة الاعضاء فى المنتدى الجميل دة..

nor_islam 30-03-2009 02:01 PM

فينكم يا شباب مفيش حد يعرف اى حاجه عن شركه سحاب اللى فى مصر (فى مدينة نصر )؟؟

مايا شريف 27-12-2009 10:18 PM

انا اسمع ان شركة سحاب هى شركة ذى مكاتب التوظيف هى كمان لتوظيف المضيفين والمضيفات وعلينا التقديم لها وهىستساعدنا فى ايجاد فرصة عمل فى الضيافة الجوية وهذا الكلام من مكان موثوق فية ولهذا سنذهب لها الايبوع المقبل وسنقدم سيرتنا الذاتية لها

misso queen 22-02-2010 07:54 PM

انا كمان كنت عايزه اعرف اي معلومات عن شركه السحاب ويا تري هي بتقبل محجبات ولا لاء؟؟؟؟

عدولة 22-02-2010 10:01 PM

ابقو قولو عملتو ايه وايه اخر الاخبار

عدولة 22-02-2010 10:04 PM

اوكي
ربنا يوفق الجميع

fifi 14-03-2010 08:36 PM

ممكن حد يقوللى عنوان شركه سحاب للطيران واشكركم للمساعده-انا عايزه أقدم أوراقى ليها -اشكركم

pika 16-05-2010 11:46 AM

حد وصل لحاجه عن شركة سحاب للطيران وهل اللى فى القاهرة ده فرع من الفروع واصلا المقر الاساسى فين وهل مطلوب عاملين فى القاهرة بس ولا ممكن بره كمان

MeDo_ZoNe 29-07-2010 12:57 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة misso queen (المشاركة 872239)
انا كمان كنت عايزه اعرف اي معلومات عن شركه السحاب ويا تري هي بتقبل محجبات ولا لاء؟؟؟؟

للاسف الشديد مفيش شركه طيران فى مصر بتقبل بنات محجبات للعمل كمضيفات طيران .. حتى مصر للطيران لو اى مضيفه حبت تتحجب بيرفعوا اسمها من جدول الرحلات و بتشتغل checker على الكابينه يعنى بيطلعوا قبل الرحله بيكشفوا على emergency equipments و entertainment system .. و حاجات كدا

بالنسبه لشركه طيران سحاب هى بالفعل فتحت المقر الخاص بها فى 14 شارع الصداقه المتفرع من عباس العقاد فى مدينه نصر و اسطول الشركه هيتكون من طائرات Boeing 737-800 .. و إن شاء الله يبدأوا تشغيل الطائرات قريب .. أتمنى انى اكون قدرت ارد على اسألتكم .. بالتوفيق إن شاء الله

SAHAB_ALJOUF 20-10-2010 11:31 AM

شركة سحاب للسفر والسياحة
ومقرنا الرئيسى بالسعوديه بمنطقة اسمها سكاكا الجوف وهو مكتب لحجز تذاكر الطيران والخدمات السياحية ورقم المكتب هو
00966046258833
وأنا اعمل بالوكالة حاليا واسمى شريف (مصرى)وإن كان هناك أى أستفسارات أخرى لدى اعضاء المنتدى رجاء مراسلتى على ايميلى الشخصى وليس بريد العمل
[email protected]

الساعة الآن 12:43 AM.