:: Flying Way ::

:: Flying Way :: (https://www.flyingway.com/vb/index.php)
-   الضيافة الجوية وسلامة المقصورة - InFlight Service & Cabin Safety (https://www.flyingway.com/vb/forumdisplay.php?f=86)
-   -   امتحان bulats حد يفيدنى بالله عليكم (https://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=126455)

hadeer ezzat 28-08-2012 11:02 AM

امتحان bulats حد يفيدنى بالله عليكم

السلام عليكم انا من اسكندرية حابة اقدم بالخطوط الجوية السعودية والمواصفات منطبقة معايا الحمدلله عايزة استعلم بخصوص امتحان الbulats بالمعهد البريطانى لانة كلة writing business هل ممكن اتدرب علية ازاى من دلوقتى عشان اقدر اجتاز الامتحان واعمل الانترفيو هل ممكن اخد فيه كورس خصوصا انة ملوش علاقة بمدى التحدث باللغة الانجليزية لانة business فاصعب كتير من الانجليزى تحدث وشكرا ليكم

heba heba 31-08-2012 01:53 AM

هاى ياقمر انا بردو من اليكس وقدمت فى الخطوط السعودية قبل كدة بس محصلش نصيب لكن الامتحان مكنش صعب ومش محتاج كورس وكمان السايت بتاعة علية طرق الامتحانات متقلقيش من دا

sad smiles 31-08-2012 04:25 AM

أهلا هدير

أولا:girly2: الامتحان بيكون سهل خالص ومش محتاج انك تخدي كورس عشانو ممكن تكتفي بانك تخدي main points بس من اي website وكمان شوية idioms خاصة بــ business english وانا هكتبلك شوية لينكات هتفيدك كتير باذن الله

ثانيا / انو الامتحان دا مش بيكون متاح في كل الاوقات:joystick: يعني british council بيفتح التقديم في حالة انو جهة معينة بتطلب منو الامتحان دا >> بس مش عرفة النظام دا اتغير أو لأ

بتكون التكلفة 270ج والــ score المطلوب B1/2
بالتوفيق ليكي وكل ال بيتمناها يارب:crazy_pilot:

وهتلاقي كمان هنا ف المنتدى كم موضوع بخصوص BULATS هيفيدوكي كتير :welcome:

hadeer ezzat 02-09-2012 02:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heba heba (المشاركة 1250366)
هاى ياقمر انا بردو من اليكس وقدمت فى الخطوط السعودية قبل كدة بس محصلش نصيب لكن الامتحان مكنش صعب ومش محتاج كورس وكمان السايت بتاعة علية طرق الامتحانات متقلقيش من دا

مرسى ياهبه طيب المشكلة فى ايه ؟ ياريت تدينى فكرة برضة

hadeer ezzat 02-09-2012 02:04 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sad smiles (المشاركة 1250409)
أهلا هدير

أولا:girly2: الامتحان بيكون سهل خالص ومش محتاج انك تخدي كورس عشانو ممكن تكتفي بانك تخدي main points بس من اي website وكمان شوية idioms خاصة بــ business english وانا هكتبلك شوية لينكات هتفيدك كتير باذن الله

ثانيا / انو الامتحان دا مش بيكون متاح في كل الاوقات:joystick: يعني british council بيفتح التقديم في حالة انو جهة معينة بتطلب منو الامتحان دا >> بس مش عرفة النظام دا اتغير أو لأ

بتكون التكلفة 270ج والــ score المطلوب B1/2
بالتوفيق ليكي وكل ال بيتمناها يارب:crazy_pilot:

وهتلاقي كمان هنا ف المنتدى كم موضوع بخصوص BULATS هيفيدوكي كتير :welcome:

مرسى ياقمر اووووووووووووووووووى ربنه يخليكى يارب تسلميلى ياحبيبتى

heba heba 02-09-2012 05:56 AM

صدقينى مفيش اى مشكلة بصى انا كان كدة كدة معايا ورق عن امتحانات البزنس ولما دخلت الامتحان لقيتة سهل جدااا هو بس مشكلتة الوحيدة طويل يعنى عايز تركيز وسرعة وانا معدتش فية عشان اتوترت ومقرتش المواضيع الى طالبها كويس ووعطلت نفسى فى الكتابة بس لو كنت داخلة واثقة ومش خايفة كنت عديت فية لانة فعلا سهل

hadeer ezzat 03-09-2012 12:59 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heba heba (المشاركة 1251276)
صدقينى مفيش اى مشكلة بصى انا كان كدة كدة معايا ورق عن امتحانات البزنس ولما دخلت الامتحان لقيتة سهل جدااا هو بس مشكلتة الوحيدة طويل يعنى عايز تركيز وسرعة وانا معدتش فية عشان اتوترت ومقرتش المواضيع الى طالبها كويس ووعطلت نفسى فى الكتابة بس لو كنت داخلة واثقة ومش خايفة كنت عديت فية لانة فعلا سهل

معلش ياهبه انا معرفتش اقرى الرسالة لانى لسة معملتش مشاركات كتير طيب انتى حاولى تقدمى تانى وان شاء الله ربنه يجعلك نصيب فيها

new dreem 09-09-2012 02:57 AM

طيب ممكن لو فى معلومات اكتر يعنى الاسئله لو فاكرة حاجة منها

hadeer ezzat 10-09-2012 12:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة new dreem (المشاركة 1254296)
طيب ممكن لو فى معلومات اكتر يعنى الاسئله لو فاكرة حاجة منها

دة بيبقى نموذج الامتحان Online Test

الساعة الآن 09:54 PM.