:: Flying Way ::

:: Flying Way :: (https://www.flyingway.com/vb/index.php)
-   الضيافة الجوية وسلامة المقصورة - InFlight Service & Cabin Safety (https://www.flyingway.com/vb/forumdisplay.php?f=86)
-   -   سكاى واى فى الاسكندرية؟؟ (https://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=114284)

cute_lilly 29-11-2011 11:21 PM

سكاى واى فى الاسكندرية؟؟

بليز انا عايزة اقدم فى الخطوط السعودية وسمعت ان التقديم بيكون فى سكاى واى وانا مش عارفة اقدم فين فى الاسكندرية؟؟ وانا معايا انجلش بس ماخدش كورس البريتش كونسل لو هو ضرورى ممكن اعرف تفاصيل الكورس بالظبط , شكرا ومنتظرة الرد

اسامة طه 30-11-2011 11:49 PM

البريتش كونسيل ضروري ويا ريت يكون معاكي

cute_lilly 01-12-2011 05:37 PM

طيب حد يعرف عنوان سكاى واى فى الاسكندرية؟؟

amio_Issa91 11-12-2011 06:44 PM

السلام عليكم
انا اسمى امير من الاسكندري - مصر و بجد مسبوط اوى ان فى منتديات جميلة اوى لمجال الضيافة الجوية
و لاكن فى حاجة انا مش عارف اوصلها و يا ريت حد يقوم بالمساعدة

انا لسا طالب بكلية سياحة و فنادق و بصراحة مش عجبانى عشان انا كان نفسى اكون مضيف جوى و ملقتش القسم دا فى الكلية
و يا ريت حد يقولى انا اعمل ايه
1- معايا جنسية اوروبية (بولندية )
2-معايا لغات ( انجليزى -بولندى - يونانى ) و عربى اكيد :)
حوار الطول و الوزن مظبوط و كل حاجة و كنت ف ثاونية عامة فى مدرسة لغات و كل حاجة تمام زى ما الشروط بتقول بس للاسف معرفش اوصل للمجال دا ازاى يا ريت حد يقولى بجد !! انا والله العظيم دا حلم عمرى و بجد راسم مستقبلى على المجال دا ب 99%
انا اسف انى طولت عليكم

اتمنى ان حد يرد عليا و يساعدنى

dalia mahmoud 12-12-2011 06:03 PM

امير احب اقولك انك كدا بسم بالله ما شاء الله perfect

بجد يعنى اللغات كدا ممتاز والطول والوزن

ومدرسة لغات وفى سياحة وفنادق يعنى اى شكركة طيران تتمنى ان مشاركينها كلهم يكونو زيك

سؤال بس ::

الشكل مقبول ........؟

وانت سمعت عن معاهد الضيافة .........؟

الحل بقى
انت عندك معهدين او معهد وسنتر حاجة بجد جامدة وبيدربوك على الضيافة الجوية

والمعهد بيديك فرصة انك تتشتغل فى خط طيران البحرين او بيأهلك انك تدخل انترفيو لأى خط طيران يعجبك

زى القطرية _الامارات _السعودية _البريطانيا_دلتا فى امريكا يعنى اللى انت تختاره

المعهد اسمه المعهد الدولى للضيافة الجوية ومكانه اسكندرية ودا بـ5 الاف
والسنتر اسمه سنتر كونكرد ومكانه اسكندرية برضه و دا بحوالى 5 الاف
والاختيار ليك انت :)))

ويارب اكون قدرت اساعدك :)

sky mark 31-12-2011 08:13 PM

سكاى واى فى اسكندريه. 35 شارع بهاء الدين الغتورى. ابراج سيدى جابر سموحة.
ده اللينك بتاع الاكاديمى والدراسه فيها ب 3000 جنيه تقريباً

sky mark 31-12-2011 08:16 PM

:flyhome::poster_withstupid:Nicht unterstأ¼ zter Browser | Facebook وده اللينك بتاعهم

Loly Yehya 01-01-2012 12:56 AM

يا جماعة ملهاش لازمه معاهد الضيافه والكلام ده كله
لان اي شركة طيران هتاخدك هتدربك علي كل ده قبل ما تبدأ عملك

عازفة الاحزان 07-01-2012 06:33 PM

يا بنات ياريت اى حد عندة خبرة يفيدنى ادخل المعهد ولالا

mahmoud shaker 29-01-2012 02:25 AM

انا فى معهد فى القاهره اسمه british phonex academy مديره قالى هندربك ضيافه لمده 6 شهور و هانشغلك ايه رايكو

heba heba 17-03-2012 06:37 PM

بتقدمى السى فى على الايميل الخاص بيهم
[email protected] ولما بيفتحوا بيتصلوا بيكى يقولولك تعالى القاهرة وبيدوكى العنوان وبيشوفوا وزنك وطولك وبعدين بتقابلى راجل لذيذ اسمة دكتور اسامة بيديكى موقع اسمة bulats وبيعرفك طريحة امتحان البرتش كونسل وبعد كدة اما البرتش كونسل يحدد الامتحان بيبعتوك على الميل معاد الحجز وهاتروحى تحجزى للامتحان ب 270 جنية واما يحددوا الامتحان البرتش كونسل هايتصلوا بيكى هاتروحى تمتحنى وبعد فترة تتصلى على شركة سكاى واى هايقولك نجحتى ولا لا ول نجحتى بتروحى تستلمى شهادتك من البرتش كونسل وخلاص ويبقالك بقا الانترفيو النهائى .......انا بردو من اسكندرية قدمت فيها بس محصل نصيب فى الامتحان بس هاقدم تانى ان شاء الله واةة شركة اسكاى واى اما هايكلموكى هايقولولك تعال القاهرة مش ف اسكندرية

الساعة الآن 10:00 PM.