:: Flying Way ::

:: Flying Way :: (https://www.flyingway.com/vb/index.php)
-   أكاديميات ومدارس الطيران Academic School (https://www.flyingway.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   لكل الأعضاء الي حلموا انهم يكونوا طيارين الآن فرصة للدراسة في أمريكا متفوتش منك (https://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=67021)

ميدو92 25-09-2009 12:31 AM

لكل الأعضاء الي حلموا انهم يكونوا طيارين الآن فرصة للدراسة في أمريكا متفوتش منك

أولا : بسم الله الرحمان الرحيم
أود اني أعرفكم بنفسي أنا محمد أحمد فؤاد طالب في الصف الثالث ثانوي للعام الدراسي 2009/2010 ( دعواتكم ليا بالتوفيق )
طبعا كلنا عارفين ان احنا نفسنا نحقق الحلم بتاع الطياران أنا دلوقتي عندي فكرة ممتازة جدا جداًَ لينا كلنا عشان الدراسة والتكاليف الكبيرة دلوقتي الكلام ده لازم يكوون بمنتهى الجدية و جدية كبيييرة جدا عشان نتفادى أكبر مبلغ نقدر عليه
احنا دلوقتي عايزين نجمع اكبر عدد ممكن ( Group)
و حنروح كلية طيراان جامده جدا في امريكا اسمها epic flight academy
و بما ان احنا مجموعة (دفعة أي group واحد و من بلاد عربية كلنا) أكيد أكيد من غير تفاهم هيعملوا لينا تخفيض عالى بس أهم حاجة الجدية في الكلام عشان نروح كلنا مع بعض و نبدأفي وقت واحد و نخلص في وقت واحد ( دفعة خاااصة ) .التكلفة بتاعت الأكادمية 54000$ بالسكن قبل الخصم و الأكادمية إمكانياتها عااالية جدا فيها G1000 صدقوني يا جماعة الفكرة جامدة باب التسجيل مفتوح في المنتدى من تاريخ 25/ سبتمبر / 2009 إلى يووووم 26/6/2010 يا جماعة أهم حاجة الجدية برجاء ارسا الC.V إالى البريد الإلكتروني [email protected] و حرد عليكم في أسرع وقت
مع تمنياتي بالتوفيق للجميع
يا جماعة حنبقى جرووب واحد و حنسافر مع بعض و حنبدأ مع بعض و نخلص مع بعض ( كلنا حنكون دفعة لوحدينا )
بس ياريت الجدية وابعتو الأميلات و انا حرد عليكم في أسرع وقت ممكن
و لو في اي استفسارات إرسلها كلها على هيئة أسئلة على نفس البريد الإلكتروني
و أنا حتواصل مع الاكادمية في أقرب وقت ممكن و حأعرف ايه أكبر خصم ممكن نحصل عليه مع تمنياتي لكم بالتوفيق في الأسفل بعض مميزات الأكادمية الجامدة دي

مميزات الاكاديمية هي:

-الأكاديمية حاصلة المرتبة الولى في العالم كمركز معتمد لمراكز تدريب سيسنا.
-تكاليف الدراسة ثابتة حتى و لو احتجت الى تدريب اضافي .
-تخرج في ست اشهر فقط
-خلال الستة اشهر سوف تحصل على
PPL+INSTRUMENT RATING+NIGHT RATING+CPL+TRANSITION TO JETS+ATPL+5 HOURS LEVEL-D SIM FOR A320 OR B737
-المصاريف شاملة على الاقامة في فلوريدا.
-اسطول الاكاديمية بالكامل G1000.

تخيل JET TRANSITION مع 5 ساعات في كابينة ال A320 OR B737مشبه و مدى فائدة ذالك في الحصول على وظيفة.
وهناك المزيد من المزايا الاخرى.

cpt.abdulkarim 25-09-2009 12:56 AM

رد: لكل الأعضاء الي حلموا انهم يكونوا طيارين

اخ العزيز سبق وان تم طرح العرض

https://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=56201

ميدو92 25-09-2009 01:25 AM

رد: لكل الأعضاء الي حلموا انهم يكونوا طيارين

أيوة بس ده أنا بتكلم في حاجة تانية ان احنا كلنا حنروح جرووب عربي كلنا دفعة واحد حنبدأ مع بعض و نخلص مع بعض و ان شاء الله حندفع أقل من 57000$ أنا بعت رسالة للأكادمية و الوكيل
ومنتظر الرد بإذن الله عشان أعرف التخفيض حيكون قد ايه بس يا جماعة عايزين نجمع اكبر عدد ممكن عشان كل مكنا أكتر كل مكان التخفيض اكبر الكلااااام في غاية الجدية الجاد يبعت ال c.v
و لو في أي استفسار ابعتو على الأميل و أنا حرد عليه علىىى طوول في انتطار أول مشترك ..... بس أهم حاجة الجدية

CapTiN A7maD 25-09-2009 02:13 AM

رد: لكل الأعضاء الي حلموا انهم يكونوا طيارين الآن فرصة للدراسة في أمريكا متفوتش منك

أخوؤوي العزيز أنا ببدأ درآسة الطيرآن العآم القآدم شهر 8 تقريبا باذن الله . !

وفعلا كنت مصر ولآزلت مصر ع درآستي في أكآديمية ايبيك . !

فعلا أكآديمية ما ينقصها شيء .. !

اذا كآن درآستكم بالعام القآدم فاعتبروني معكم من الآن . /

والله يوفقني ويوفق الجميع . /

magedss 25-09-2009 03:05 AM

رد: لكل الأعضاء الي حلموا انهم يكونوا طيارين الآن فرصة للدراسة في أمريكا متفوتش منك

ربنا يوفققم انا لسة امامى سنتين انا فى 2ثانوى كان نفسى اكون معاكم........ بالتوفيق

ميدو92 25-09-2009 11:07 AM

تمام يا جماعة و ربنا يوفقنا كلنا
يا كابتن أحمد اعتبر نفسك معانا بس ابعت الc.v بتاعك على الإمايل المكتوب وربنا يقدم الي فيه الخير
أنا بطلب من المسؤولين تثبيت النوضوع لأهميته عشان كل الناس تشوفه و تعرفه وشكرا ليكم كلكم على حسن تعاونكم ( مع بعض حنوصل لهدفنا لازم نحط ادينا في ايد بعض ) بالتوفيق للجميع

s_m_k_1 25-09-2009 12:02 PM

بإذن الواحد الأحد 1-6-2010أبدأ دراستي في أيبك ممكن تزيد شهر يعني شهر 7بالكثير

مع التحيه

Ehab Samy 25-09-2009 12:21 PM

المبلغ كبير على معظم اعضاء المنتدى و الي يبغون دراسه الطيران
لو يكون شي فى حدود ال35 الف دولار يكون مناسب لمعظم الآعضاء ويكون جميل

مصطفى الدوسري 25-09-2009 03:15 PM

الصراحة امنيتي ان اصبح طيار واخذ شهادة قادة الطائرات مع العلم اني خريج علو حاسبات ولكن للاسف الامكانية المادية هي الي تخوني شاكطرا لكم على الموضوع

ميدو92 25-09-2009 04:30 PM

يا جماعة انا عندي ليكو خبر 100% أنا اليوم جالي تلفون من الأكادمية و قالي الراجل اني أول لما اجمع 10 طلاب حيجي أبوظبي و يقابلنا و ينسق معانا و قالنا اننا حناخد عرض ممتاز مع خصم كبيرر الموضوع بدأ يكون جادي و انتشر في الأكادمية عندهم و هوا مستني مني رد عشان اقول له اني جمعت 10 اشخاص على طول حيحجز ويجي ابوظبي هوا و مدير الاكادمية أنا مستني الردود يا جماعة
و انا بقول ليكو ان العرض لو مش كويس أنا مش حدخل فيه لأن انا ميزانيتي متعديش 40000$ يا ريت بس الجدية و انا مستني الردود بالتوفيق للجميع

ميدو92 25-09-2009 08:27 PM

يا ريت المسؤولين يثبتوا الموضوع و ذلك لكي يراه الجميع و لأهميته

ميدو92 25-09-2009 10:24 PM

يا ريت المسؤولين يثبتوا الموضوع و ذلك لكي يراه الجميع و لأهميته

العبرود 25-10-2009 03:28 AM

ياميدو ممكن تراسلني علي ايميل انا جاد وقمت بمراسلات وعندي خلفية علي موضوع وهذا ايميلي[email protected] انا في انتظارك

لمح البصر 25-10-2009 08:27 AM

وانا معاكم اذا كان في شهر 6
وربي يكتب مافيه الخير
لكم كل الود

capt.Bilal 25-10-2009 04:06 PM

يعني من ppl الى ATPL و CFI مع JET TRANSITION و مصاريف اقامة ( سكن + أكل ) و 250 ساعة طيران بأقل من 50 ألف دولار ؟ لو هيك , أنا معكن مية بالمية , في شهر 8 من العام القادم ان شاء الله .......

alking911 25-10-2009 06:16 PM

الصراحه ماقدر اقولك ايوة او لا

بس ابغى اعرف ايش شروط الخطوط السعودية بالاول

انا والدي مهندس طيران في الخطوط السعودية

ويقولي الحين لازم تدخل جامعه واخذ بقر تيوس اسف قصدي بكالريوس

و ولد عمي طيار يقولي لا زم تجيب 85 في الثانوية وهذه اخر سنة لية

ادا احد عندو فكرهــ يفيدني اكثر

وان شاء الله اكون معاكم

tonymmt 25-10-2009 09:16 PM

تم ارسال ايميل

جناح الحريه 26-10-2009 02:01 AM

بفكر جديا اكون معاكم يا كابتن والله

بس اديني فرصة اقلب الموضوع في دماغي

...........

الأمبراطور 12-11-2009 07:28 PM

أنا معاكم ياشباب

h4h4 13-11-2009 08:48 AM

انا احترم رآيك حبيبي بخصوص ايبيك!
بس انا الحين في فلوريدا
وستبقى فلايت سيفتي الافضل بلا منازع
وبشهاده الامريكان !
واجهزه التدريب في ايبيك غير اجهزه الخطوط السعوديه لان الخطوط اجهزتها القديمه
ولذلك هذي مشكله كبيره لاخواني الكباتن السعودين الي راح يدرسون في ايبيك!
وانا اقتراحي لكم اذا انتو مجموعه عليكم في فلايت سيفتي
بحكم انو اكثر الطلاب حاليا يدرسون في الفلبين لرخصها فقط !
وانت لو تكون متخرج من فلايت سيفتي راح يكون وضعك غير في الخطوط السعوديه
وتقدرو تتاكدو من هالنقطه من موظفين الخطوط وطلاب فلايت سيفتي الي في الخطوط
ولو تبحث في قائمه انتظار الخطوط ماراح تلاقي اي طالب من فلايت سيفتي !
والله يوفق الجميع!
واسف ع الاطاله!

الكابتن\حمزه

سوف احلق في السماء 13-11-2009 08:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة h4h4 (المشاركة 792847)
انا احترم رآيك حبيبي بخصوص ايبيك!

بس انا الحين في فلوريدا
وستبقى فلايت سيفتي الافضل بلا منازع
وبشهاده الامريكان !
واجهزه التدريب في ايبيك غير اجهزه الخطوط السعوديه لان الخطوط اجهزتها القديمه
ولذلك هذي مشكله كبيره لاخواني الكباتن السعودين الي راح يدرسون في ايبيك!
وانا اقتراحي لكم اذا انتو مجموعه عليكم في فلايت سيفتي
بحكم انو اكثر الطلاب حاليا يدرسون في الفلبين لرخصها فقط !
وانت لو تكون متخرج من فلايت سيفتي راح يكون وضعك غير في الخطوط السعوديه
وتقدرو تتاكدو من هالنقطه من موظفين الخطوط وطلاب فلايت سيفتي الي في الخطوط
ولو تبحث في قائمه انتظار الخطوط ماراح تلاقي اي طالب من فلايت سيفتي !
والله يوفق الجميع!
واسف ع الاطاله!

الكابتن\حمزه

هلا بيك كابتن \حمزه
انا حاب ادخل الاكاديميه الي انت فيها فلايت سيفتي بس ابغى معلومات عنها لو تساااعدني
كم ساااعة طيران ؟
هل معتمده في الخطوط السعوديه ولا ؟
ايش الرخص الي عندهم ؟
وكيف الجو عندكم والسكن في نفس الاكاديميه ولا انا ادورلي سكن ؟
يعني معلومات عامه
ارجوووك رد علي في اسرررع وقت
ياليت تضفني عندك في الايميل انا ارسلت ايميلي برساله لك

Captain Talal 13-11-2009 09:20 PM

انا معاكم انشاء الله

mosebaa 13-11-2009 09:34 PM

ياخي اذا كان تتقدروا تجيبهم بسعر اقل من 50000 دولار انا معاكم

بشرط ما تنزل عن العرض الللي في الموقع

Hossams 18-12-2009 08:27 AM

ياميدو ممكن تراسلني علي ايميل انا جاد وقمت بمراسلات وعندي خلفية علي موضوع وهذا ايميلي[email protected] انا في انتظارك

الساعة الآن 06:18 PM.