:: Flying Way ::

:: Flying Way :: (https://www.flyingway.com/vb/index.php)
-   نظم الحجوزات الالية لوكلاء السياحة و السفر (https://www.flyingway.com/vb/forumdisplay.php?f=71)
-   -   ياريت معلومات اكتر عن الاياتا اوفيتا ارجو الاهتمام من الاستاذ نزيه والاخت برنسيسه (https://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=46793)

ba7ebkmoot 14-02-2009 06:23 PM

ياريت معلومات اكتر عن الاياتا اوفيتا ارجو الاهتمام من الاستاذ نزيه والاخت برنسيسه

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الاستاذ نزيه اخبار حضرتك ايه ياربتكون بخير
الاخت برنسيسه اخبارك ايه يارب تكونى بخير وربنا يوفقك
احنا عاوزين نعرف ايه نظام الدراسه اللى فى الاياتا اوفتا يعنى ياريت ينفع كتب الدراسه ترفعوها هنا ونزلها علشان نعرف اذا كنا هنكون قادرين ندرسها ولا لا لان اكيد الاياتا اوفتا اهم بكتير من كورس مصر للطيران وليه نضيع وقت فى كورس مصر للطيران طالما ده افضل منه بكتير

نزيه محمد 14-02-2009 07:47 PM

رد: ياريت معلومات اكتر عن الاياتا اوفيتا ارجو الاهتمام من الاستاذ نزيه والاخت برنسيسه

كتب الاياتا اوفتا لا تفيدك بدون التسجيل في الاياتا بكندا والحصول على كود خاص بك
عدد صفحات كتب الاياتا تتعدى 7000 ورقة

لا يمكن رفع ذلك العدد او الاستفادة منه بدون التدريب العملي علية فقط

شكرا على اهتمامك بنا
مركز نزيه للتدريب

نزيه محمد

برنسيسة 15-02-2009 12:25 AM

رد: ياريت معلومات اكتر عن الاياتا اوفيتا ارجو الاهتمام من الاستاذ نزيه والاخت برنسيسه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نزيه محمد (المشاركة 487883)
كتب الاياتا اوفتا لا تفيدك بدون التسجيل في الاياتا بكندا والحصول على كود خاص بك

عدد صفحات كتب الاياتا تتعدى 7000 ورقة

لا يمكن رفع ذلك العدد او الاستفادة منه بدون التدريب العملي علية فقط

شكرا على اهتمامك بنا
مركز نزيه للتدريب

نزيه محمد

مثلما قال استاذنا مستر نزية لايمكن الاستفادة من الكتب طالما انك غيير مسجل اللي ممكن تستفيد منة طريقة شرح الماتيريال في حالة تسجيلك

واللي اقدر اقولة اني حاااضرة لمساعدة اي عضو يدرس الاياتا اوفتا بتنزيل مايتم شرحة لي بالمنتدي لاني لا اعتمد ع نفسي فقط بل انة يوجد من يدرسها لي

والدبلومة عبارة عن ورقتين او امتحانين الاولي GDSوالثانية GENERAL KNOLEDGE

بس لا اخفي عليك الدبلومة صعبة جدا وعلي اد صعوبتها دي ع اد ماهي بتفتح ابواب كتيير سواء للعمل او الرقي في العمل بس الدبلومة عاوزة الاشخاص الجادين او الغاويين بمعني اصح

ولا تمت لكورسات مصرللطيران باي صلة
فقط كورسات مصرللطيران تعطي حوالي 35 نقطة من الاياتا وهي فالتسعير اليدوي

ba7ebkmoot 23-02-2009 11:00 PM

شكرا لتوضيحكم ده بس انا عاوز اعرف مدى استيعابى للكورس ده بصراحه انا عاوز اقدم فى الدبلومه دى بس عاوز اعرف محتوى الكتب دى ايه يعنى هعرف استفاد منها لوحدى واذاكر لوحدى وهل فى كتب للمراجعه يعنى توضحلى الاسئله اللى ممكن تيجى فى الامتحان والامتحان بيبقى طبيعته ازاى يعنى الاسئله الاجابه عليها بتبقى كتابه يعنى انا اللى بكتب الحل وكده ولا بأختار من اجابات موجوده وان شاء الله لو قدمت فيها دلوقتى هيكون الامتحان امتى والشهاده دى بتقعد فتره على ما اخدها ولا بخدها على طول

medhatking77 19-03-2009 09:38 PM

للتوضيح... انا اخدت الدبلومه من 8 سنوات والدبلومة صعبة جدا جدا جدا جدا ومحتاجه مجهود ووقت جبار ... يعني لازم تكوني مستعدة للقتال قبل البدء في المعركة ...

mido_banda 20-03-2009 12:31 PM

انا سجلت اياتا اوفتا وياريت التواصل بين كل اللي سجلوا يعني اعملوا موضوع واحد يكون خاص باللي هيدخلوا امتحان سبتمبر :poster_dots:

اندلسية1 20-03-2009 10:16 PM

السلام عليكم و رحمة الله

اوافقك الراي mido_banda

اتمنى احداث موضوع خاص للامتحانات الاياتا حتى يستطيع

الاعضاء التواصل فيما بينهم و افادة بعضهم البعض

medhatking77 24-03-2009 06:41 PM

thankssssssssssssss

ahmed cabin crew 01-04-2012 03:09 AM

السلام عليكم
لو حد يقدر يفيدني عن دبلومة الاياتا الاساسية وهل لها صلة بموضوع الضيافة الجوية ام مفيش داعي ليها في هذا المجال ارجو الرد من اهل الخبرة واي حد مجرب الاياتا بليز ارجو التواصل للافادة

ahmed cabin crew 01-04-2012 03:11 AM

وما مجالات العمل المختلفة الخاصة بها وكيفية التقديم بها في الشركات وشكرا

الساعة الآن 04:12 AM.