:: Flying Way ::

:: Flying Way :: (https://www.flyingway.com/vb/index.php)
-   ][.. اعلانات وظائف الضيافة الجوية وسلامة المقصورة ..][ (https://www.flyingway.com/vb/forumdisplay.php?f=118)
-   -   توظيف المضيفات فى الخطوط السعودية (https://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=109702)

izabella 17-08-2011 03:35 AM

توظيف المضيفات فى الخطوط السعودية

السلام عليكم
يا جماعة انا عندى استفسار , ياريت الاقى منكم رد
انا عايزة اقدم فى الخطوط السعودية , و عايزة اعرف التقديم الجاى هيفتح امتى؟
انا مصرية بس خلاص مسافرة كمان كام يوم ابوظبى هعيش هناك
كنت بسأل ينفع اقدم من هناك و ازاى؟
و ياريت كل اللى عايزة تقدم فى الخطوط السعودية التقديم الجاى تدخل و تكتب سؤالها هنا فى الموضوع و ان شاء الله نلاقى حد يرد على كل الاسئلة

ميسون تونز 18-08-2011 01:23 AM

رد: توظيف المضيفات فى الخطوط السعودية

بصى Nicht unterstأ¼zter Browser | Facebook
ادخلى ع اللينك دة وهتعرفى كل الاخبار بس هما خلاص مش هيخدو حد السنة دى وبعدين انتى عندك تقريبا مكتب لشركة سكاى واى انتى ممكن تسالى هناك وبالتوفيق ليكى ولينا

izabella 18-08-2011 03:17 AM

رد: توظيف المضيفات فى الخطوط السعودية

ميرسى اوى على ردك يا ميسون
انا بتكلم على السنة الجاية مش السنة دى , ما انا عارفة ان السنة دى خلاص
و ربنا يوفق الجميع يارب

walaa mahdy 25-08-2011 03:44 AM

بعد اذنكم يا جماعة هو مفيش اعلانات وظائف غير عن.................الخطوط السعودية وناس و.ومصر للطيران

لكن شركة الوفير وسما ونسما ...مبشفش اعلانات عنهم....
وممكن التوضيح الاعلانات دى اصلا بتنزل فى جريدة ولة فين بالظبط

اسفة للاطالة

حياة جديدة 26-08-2011 10:54 PM

ان شفتو اي معلومه حطو ايميل المراسله لانه لينك التابع للخطوط السعوديه ما يفتح ابدا

hend bakeer 21-09-2011 03:20 PM

بليز يا جاعه انا عايزة اقدم فى السعوديه
هو امتى بيكون التقديم بالظبط

اكرام 21-09-2011 04:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hend bakeer (المشاركة 1130511)
بليز يا جاعه انا عايزة اقدم فى السعوديه
هو امتى بيكون التقديم بالظبط

مساء الخير اخت هند اذا كنتي من مصر فهم اخدو من شهرين تقريبا والتقديم بيكون عن طريق الموقع ولما ينزلو الاعلان حيكلموكي بواسطة شركة سكاي واي وممكن يكون قريبا
بالتوفيق ان شاء الله

اكرام 21-09-2011 04:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة walaa mahdy (المشاركة 1121924)
بعد اذنكم يا جماعة هو مفيش اعلانات وظائف غير عن.................الخطوط السعودية وناس و.ومصر للطيران

لكن شركة الوفير وسما ونسما ...مبشفش اعلانات عنهم....
وممكن التوضيح الاعلانات دى اصلا بتنزل فى جريدة ولة فين بالظبط

اسفة للاطالة

اخت ولاء الخطوط السعودية انشاء الله بتعلن عن طلب مضيفة وهم اخدو من مدة قصيرة والسنة الجاية ممكن كمان بس الوفير وسما ونسما ما حاطين اي اعلانات انا شخصيا ارسلت لشركة الوفير طلب الوظيفة لكن لا جواب
بالتوفيق ان شاء الله

hend bakeer 27-09-2011 10:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اكرام (المشاركة 1130529)
اخت ولاء الخطوط السعودية انشاء الله بتعلن عن طلب مضيفة وهم اخدو من مدة قصيرة والسنة الجاية ممكن كمان بس الوفير وسما ونسما ما حاطين اي اعلانات انا شخصيا ارسلت لشركة الوفير طلب الوظيفة لكن لا جواب
بالتوفيق ان شاء الله

اشكرك يا استاذ اكرم ...ز يعنى انا ممكن اقدم دلوقتى ولا استنى لما ينزلوا الاعلان

hend bakeer 27-09-2011 10:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اكرام (المشاركة 1130528)
مساء الخير اخت هند اذا كنتي من مصر فهم اخدو من شهرين تقريبا والتقديم بيكون عن طريق الموقع ولما ينزلو الاعلان حيكلموكي بواسطة شركة سكاي واي وممكن يكون قريبا
بالتوفيق ان شاء الله

اشكرك على الرد يا استتاذ اكرم ....ز يعنى انا اقدم دلوقتى فى الموقع ولا استنى لما ينزلوا اعلان
والاعلان بينزل فى اى شهر من فضلك

marwasaleh 28-09-2011 07:28 AM

لوسمحت يااكرام ياريت تنزل رابط اللي بيصير فيه التقديم الكترونيا والك كل الشكر والامتنان

walaa mahdy 01-10-2011 12:33 AM

تسلموا جميعا لتوضيح.......ربنا يوفق الجميع يارب
....................................بس ياريت الموقع اللى بنقدم علية للخطوط السعودية بالظبط؟

العدول زريبة 01-10-2011 12:41 AM

موفقة ان شاء الله

losy 22-10-2011 09:31 PM

انا نفسى اشتغل مضيفه اوى بس اللغه عندى تعبانه شويه
ارجو الرد

caty cat 23-10-2011 03:56 PM

ya gama3a mana sme3t an saudi arabia nazla b3d 3eed ad7a hwa el kalam da msh s7 wla eah ???

hend bakeer 24-10-2011 12:31 AM

انا سمعت يا جماعه ان الشركه نازله على اخر السنه دى ان شاء الله واحتمال كبير تنزل الاسكندريه مش القاهرة ........ والله اعلم

enas mohsen 24-10-2011 11:22 AM

هند مين قالك يارب يكون صحييح .يارب نتقبل المره دى

hend bakeer 26-10-2011 10:58 PM

من سكاى واى يا ايناس ........ بكرة ان شاء الله هروح هناك ولو عرفت اى حاجه هبلغكم ان شاء الله

enas mohsen 27-10-2011 11:05 AM

ياريت هند ربنا يجازيكى خيييييييييييييييييير

hend bakeer 27-10-2011 08:46 PM

يا بناااااااااات النهارده كنت فى سكاى واى وان شاء الله فى تقديم فى اسكندريه جرين بلازا السبت الجاى للامارات ادخلوا على موقع الامارات وشوفوا
اما السعوديه فبعد العيد اكيد فى فى اسكندريه اوبن داى للسعوديه ولازم تكونى عملتى اختبار الانجليش وتجتازى a او b بس بصراحه انا مش عارفه المكان فين بس انتم جهزوا نفسكم
وفى شركه سعوديه كمان ان شاء الله فى شهر يناير نازله
وتابعوا الاخبار والاهرام جمعه وسبت عشان تشوفوا الاعلان

ميسون تونز 27-10-2011 08:51 PM

الاخبار دى يارب يارب تكون حقيقية وياريت اى شركة غير الخطوط السعودية تنزل لانها مصعبة الموضوع جداااااااااا عن الشركة التانية ا
ممكن تكون الشركة دى شركة ناس
هند هو انتى امتحنتى البوليتس انا اتصلت بسكاى وقالوا لازم هما الى يتصلوا بينا عشان نروح نمتحن انا مش عارفة اروح امتحن ازاى وان كان الامتحان صعب ولا سهل

lama mubarak 27-10-2011 09:08 PM

مساء الخير يا بنات
أهم شي تكونو واثقين من نفسكم وما تتوتروا بالمقابلة أو الامتحان وإتأكدو ما حتاخدوا غير المكتوبلكم وبعدين حتى لو ما قبلوكم الدنيا مليانة شركات طيران وبطلبوا
اتمنالكم التوفيق

hend bakeer 27-10-2011 09:11 PM

انا برضه مش فاهمه النقطه دى هما قالوا هيطلوبوا من ضمن الطلبات نتيجه الاختبار دى بس الله اعلم انا مش عارفه فين وامتى قبل ولا بعد الانترفيو
نورااااااااااان كاتبه فى توبك انه فى المعهد البريطانى

ميسون تونز 27-10-2011 09:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lama mubarak (المشاركة 1141090)
مساء الخير يا بنات
أهم شي تكونو واثقين من نفسكم وما تتوتروا بالمقابلة أو الامتحان وإتأكدو ما حتاخدوا غير المكتوبلكم وبعدين حتى لو ما قبلوكم الدنيا مليانة شركات طيران وبطلبوا
اتمنالكم التوفيق

مساء الخير عليكى
الدنيا مليانه شركات طيران بتققوللللى احنا مستنين واحده بفارغ الصبر
لو فى غير السعوديه بتاخد محجبات ياريت تقوللنا

hend bakeer 27-10-2011 09:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lama mubarak (المشاركة 1141090)
مساء الخير يا بنات
اتمنالكم التوفيق

لمى ان شاء الله ربنا يوفقنا انتى بتشتغلى يا لمى فى مجال الضيافه ولا لسه

lama mubarak 27-10-2011 09:47 PM

نعم عزيزتي :-)

hend bakeer 27-10-2011 09:58 PM

طيب احكلنا ايه اللى حصل معاكى لما قدمتى قبل كده

mariam khalil 27-10-2011 10:04 PM

taib ya gama3aaa 2ololna 7t3mlooo aaa w law 7tro7ooo tmt7no el bulats 2ololiiiii 3shaaan arooo7 ana kmaaan? bs mot2kdeeen en nmt7noo now mish nstnaaa li 7d mal7"toooot tnzl wla aaa r2ykoooo??

lama mubarak 27-10-2011 10:15 PM

أول شي بياخدو طولك و وزنك وبطلبوكي بدون مكياج عشان يشوفو بشرتك بعدين بيقابلكي لجنة و بعدين اذ نقوكي بيخلوكي تقدمي امتحانات انجليزي و معلومات عامة واذا نجحتي ببعتوكي تعملي فحص طبي شامل عن كل شي بعدين ذا وافقت عليكي اللجنة الطبية بيوقعوكي عالعقد بس طبعا ما تخلي سؤال ما تسليه اذا ما فهمتي شي بالعقد و شي طبيعي يحوطولك كفالة بالعقد بعدين بعطوكي كورس مدته شهرين اذا مستعجلين عليكي بكفي ولا اكمل :-)

hend bakeer 27-10-2011 10:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lama mubarak (المشاركة 1141103)
أول شي بياخدو طولك و وزنك وبطلبوكي بدون مكياج عشان يشوفو بشرتك بعدين بيقابلكي لجنة و بعدين اذ نقوكي بيخلوكي تقدمي امتحانات انجليزي و معلومات عامة واذا نجحتي ببعتوكي تعملي فحص طبي شامل عن كل شي بعدين ذا وافقت عليكي اللجنة الطبية بيوقعوكي عالعقد بس طبعا ما تخلي سؤال ما تسليه اذا ما فهمتي شي بالعقد و شي طبيعي يحوطولك كفالة بالعقد بعدين بعطوكي كورس مدته شهرين اذا مستعجلين عليكي بكفي ولا اكمل :-)

متشكره جدا يا جمييييييييييييييل على المعلومات
انتى تبع الشركه الاردنيه يا لمى

الساعة الآن 01:10 PM.