:: Flying Way ::

:: Flying Way :: (https://www.flyingway.com/vb/index.php)
-   منظومات الطيران VATSIM & IVAO online (https://www.flyingway.com/vb/forumdisplay.php?f=89)
-   -   [درس] كيف تطلب تغير الدفيجن الي انت فيه على الـIVAO (https://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=143559)

Abuzeid 25-03-2014 10:46 PM

كيف تطلب تغير الدفيجن الي انت فيه على الـIVAO

السلام عليكم

النهارده هشرح ليكم ازاي تطلب تغير الدفيجن بتاعك ف الايفاو لو عاوز تروح دفيجن تاني تعمل ايه .

طبعا بناء على القانون رقم 4.1.6 من قوانين التسجيل بتاعت الـivao يسأل العضو عن الدفيجن الذي يريد ان يكون عضو فيه ..يمكن للعضو طلب تغير الدفيجن في اي وقت .

الخطوات..

1-ابعت طلب لـ[email protected] وابعت CC لـ[email protected] و [email protected]

*استبدل الـXX برمز الدفيجن الجديد الي انت عاوز تنتقل ليه مثلا لو عاوز تنتقل للدفيجن المصري تحط EG ,السعودي SA وقيس على ذالك...

2-اكتب في خانة الموضوع بتاع الايميل Division Transfer and your ID مثال Division Transfer 363186
(استخدم اللغه الانجليزية فقط)

*مسمموح بتغير الدفيجن كل 12 شهر مره

شكرا ليكم ..

(كلمة شكرا تكفي)
:joystick:

Mohammed Al Ahmed 07-04-2014 01:43 AM

شكرا احمد ما قصرت :iconloli:
بس اهم شيء تكون مقتنع بالدفجن الي انت فيه :mic-me: (عسى أن تكرهوا شيئاً وهو خير لكم)
شكر + تقييم

تحياتي..

Abuzeid 09-04-2014 04:47 PM

شكرا على مرورك كابتن محمد :)

يا رب عايز ابقى طيار 26-04-2014 04:28 PM

ههههه انتا بقيت خبره فى الموضوع ده بعد الحوار الاخير الى حصل :D روحت انهى ديفجن ؟

Abuzeid 05-05-2014 07:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يا رب عايز ابقى طيار (المشاركة 1350342)
ههههه انتا بقيت خبره فى الموضوع ده بعد الحوار الاخير الى حصل :D روحت انهى ديفجن ؟

هههههخخخ انهي دفيجن ايه انا معمولي ساسباند اساس >_<

BANDER PC 05-11-2016 12:44 PM

رد: كيف تطلب تغير الدفيجن الي انت فيه على الـIVAO

انا انظميت للدفجن السعودي لكن للاسف مافيه تفاهم على طول باند على اي خطاء لايوجد اجد يوصل المعلومه الصحيحه لك من المشرفين في الدفيجن كل اهتمامهم مراقبه الخطاء فقط حتى تاخذ باند

tkfeeny 13-12-2016 03:07 AM

رد: كيف تطلب تغير الدفيجن الي انت فيه على الـIVAO

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BANDER PC (المشاركة 1424685)
انا انظميت للدفجن السعودي لكن للاسف مافيه تفاهم على طول باند على اي خطاء لايوجد اجد يوصل المعلومه الصحيحه لك من المشرفين في الدفيجن كل اهتمامهم مراقبه الخطاء فقط حتى تاخذ باند

اقدر رسالتك، ولكن اعارضها بشدة!

لو كان الدفجن يلتفت للاخطاء ومايساعد بتصحيحه كان مالقيت الدفجن ماشي والاعضاء في نشاط!

فيه اعضاء تبغى تتطور وهالاعضاء بيلقون اللي يبونه وبأكثر من قناة للتدريب!
بينما المشكلة اللي تواجهها ادارة الدفجن ان فيه اعضاء داخله وماتبغى تتعلم ولا تتقيد بالقوانين ومن الطبيعي في كل الدفجنات بالايفاو بيجيه سسبند وبعد كذا تلقاه يمشي ويتكلم بالدفجن والدفجن.

الاخطاء تتعدل اذا كنت تبغا تتعلم، اما تخطي اليوم وتعيد الخطا مرات ولا تبغى تتعلم انا من اول المؤيدين للباند!

واذا عندك ملاحظات ع الدفجن او واجهت منه شي كان من الافضل تقديم استفساراتك بالبريد لادارة الدفجن وماهم مقصرين بيعلمونك بكل شي وفوق ماتبي بعد

الساعة الآن 10:37 PM.